GPS Trackers

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Någon som har erfarenhet av någon gps tracker, ska köpa en men är en djungel, finns massor olika versioner och prisklasser, någon som har en att rekommendera?
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag har gömt en Garmin gtu 10 i skotern , jag tycker den fungerar ypperligt men har inte jämfört mot nån annan :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Hur är batteritiden på den? Kan man se i telefonen på kartan vars dem befinner sig?
 

droors

Välkänd medlem
15 sept 2013
160
0
16
Karlstad
blev lite intresserad jag också så läst lite om GTU 10.
Håller batteriet i 4 veckor verkligen?

Verkar ju helt klart intressant.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Du kan justera uppdateringsfrekvensen för längre batteritid , har alltid laddat med nån veckas mellanrum så har inte testat exakt hur länge den räcker.
När man haft skotern på service har man hållt koll i trackerappen i mobilen så man hunnit sätta sig i bilen innan dom ringt att den är färdig :p

Sen skickar den mail o sms om trackern lämnar ett förinställt geoområde , då börjar den uppdatera mer frekvent så man kan i princip följa den i realtid i appen , egna positionen visas också på kartan om du har telefonens gps påslagen . Fart, möh osv på trackern visas också :)


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
 

droors

Välkänd medlem
15 sept 2013
160
0
16
Karlstad
Riktigt lockande att skaffa en sån. Inte alltid man är nära skotern så perfekt att ha en sån på den då