GPS på din snöskoter!

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Enligt vår senaste läsarundersökning är det bara var fjärde skoteråkare som använder den i samband med skoterkörning.

Använder du GPS på din snöskoter och vad tycker du är de största fördelarna? Några funktioner som är riktigt bra och är den enkel att montera på snöskotern?
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Köpte mig en Gps till årets säsong, den funkar kanon...lätt om man ska på längre tur att planera vilka leder man ska köra efter.
Idag var jag ute och friåkte lite i och med att föret var kanon. Lätt att hitta smarta genvägar i och med att man ser på Gps:en var det är lämpligt att köra.
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Kör med en quest på min skoter och största fördelarna (med skoterkartan installerat) är väl att man hittar dit man vill och sen hittar hem utan problem ;) :)
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Jo just det, jag köpte ett fäste för vanliga cyklar (modellen med trampor :) ), till min quest det var billigast (280kr), och sen har jag bara en lös laddare.
Vill man ha konstant strömförsörjning så köper man modellen för MC (ca 850 kr), då får man även ett uttag för hedset, så du kan få vägbeskrivningar direkt i örat om man vill :)