GoPro

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Detta vore högst intressant om dessa passade! Sugen på bröstselen
Har kollat nu. Deras "klick" fäste är smalare än go pro. Men själv "skruvfästet" kan tänkas funka, har ej kunnat kolla det.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
GoPro Hero 3 Black Edition gör verkligen bra ifrån sig i dåligt ljus tycker jag. Sjukt nöjd, detta korta testklipp är filmat i 2.7kcin. (24fps). Spela upp i "Original" för full kvalité.

Men jag tycker att batteritiden är helt katastrof så fort det är lite kallt ute. 1,5-2 timmar borde man få ut på en kamera som kostar nästan 5 tusen. Men jag får nog inte ens ut en timmes material om det är under -5.

Så det blir väl till att köpa 5-6 extrabatterier så man klarar sig haha..

[video=youtube;LuVXgLSyI3A]http://www.youtube.com/watch?v=LuVXgLSyI3A[/video]
 
J

Jona$

Tog årets första tur innan man inviger i Vemdalen nu för nyår. Ljudet är sjukt bra nu med hjälp av polarpro external mic.

[video=youtube;Q_TCDBu5a3g]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Q_TCDBu5a3g[/video]
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Har en fråga, när jag skall ladda upp klipp/filmer på tuben, som jag filmat med hd2an så tar det typ 5 timmar o ladda upp, finns det ngt program lr nått där jag kan konvertera dom till mindre filer men samma kvalite, eller måste jag alltid vänta dessa 5 timmar?? Hur gör ni?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Du kan inte göra klippen mindre och behålla samma kvalité, lite tappar du alltid, men inte jättemycket.

Vad laddar du upp dom i för format nu?

Har en fråga, när jag skall ladda upp klipp/filmer på tuben, som jag filmat med hd2an så tar det typ 5 timmar o ladda upp, finns det ngt program lr nått där jag kan konvertera dom till mindre filer men samma kvalite, eller måste jag alltid vänta dessa 5 timmar?? Hur gör ni?
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
jag filmar iaf i 720/60 och de är mp4, kan inte mkt om de här me gopro och format :/ Så använd inte allt för svåra ord om du ska hjälpa mig :D
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Okidoki! Du laddar bara upp dom utan att göra något alls med formatet?
För isåfall kan jag förstå att det tar tid.

Har du något videoredigeringsprogram du använder för att redigera dina filmer? Det är så mycket lättare att hjälpa till om man har all info ;)

jag filmar iaf i 720/60 och de är mp4, kan inte mkt om de här me gopro och format :/ Så använd inte allt för svåra ord om du ska hjälpa mig :D
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Njaa, inget speciellt, har inte redigerat dom speciellt mkt, använder det som finns på macen o de är imovie, vilket jag tkr suger, lr vad vet jag, har inte testat andra, men jag tkr de är ganska dåligt, men det kanske funkar? :D Men vad ska jag göra för att de ska gå fortare att ladda upp, jo just, jag laddade ner nå prog. från gopros hemsida? Förlåt om de är flummigt :D
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Okidoki! Ja alltså jag har inte sysslat med iMovie alls så jag är inte vidare bekant med det programmet.

Men jag kan länka till någon tutorial där dom beskriver hur du ska spara ner dina filer för att få optimal kvalité och storlek för 720p.

http://www.youtube.com/watch?v=sSA96VR8Rkw

Prova att följa hans tips, om det inte blir mindre storlek på filerna så skriv till mig så ska jag sätta mig in i inställningarna för iMovie lite bättre och hjälpa dig :).

Njaa, inget speciellt, har inte redigerat dom speciellt mkt, använder det som finns på macen o de är imovie, vilket jag tkr suger, lr vad vet jag, har inte testat andra, men jag tkr de är ganska dåligt, men det kanske funkar? :D Men vad ska jag göra för att de ska gå fortare att ladda upp, jo just, jag laddade ner nå prog. från gopros hemsida? Förlåt om de är flummigt :D
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nån som har tips på bra hemsida för att köpa tillbehör till GoPro? Eller är det ebay eller GoPros hemsida i USA som gäller? Såg att det finns batteripack på ebay "made in Hong Kong"...till bra pris...någon som testat eller skall man köra på original?
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Nån som har tips på bra hemsida för att köpa tillbehör till GoPro? Eller är det ebay eller GoPros hemsida i USA som gäller? Såg att det finns batteripack på ebay "made in Hong Kong"...till bra pris...någon som testat eller skall man köra på original?
Jag skulle då köra på original för att vara på säkra sidan
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag har inte lyckats hitta någon med riktigt bra priser än (i Sverige)
Men dom som har mest tillbehör är helt klart http://www.sportscam.se

Det kan nog vara värt att prova. Men självklart lär det ju inte vara lika "bra" som original.

Är det något som är katastrof på GoPro, så är det batteritiden.

Nån som har tips på bra hemsida för att köpa tillbehör till GoPro? Eller är det ebay eller GoPros hemsida i USA som gäller? Såg att det finns batteripack på ebay "made in Hong Kong"...till bra pris...någon som testat eller skall man köra på original?
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
SeriousSam, de verkade funka, till en början då det stod 54 min men nu har den vart 1.5 timme på 4 timmar så nej, de funkar inte, hur skall jag göra :D
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag måste bara fråga en sak också, vad har du för hastighet på ditt internet?
Om du inte vet så kan du bara gå in på www.bredbandskollen.se och trycka starta test.

Sen skriva dina värden här. För det är ju din internethastighet som styr hur fort du laddar upp också :)

SeriousSam, de verkade funka, till en början då det stod 54 min men nu har den vart 1.5 timme på 4 timmar så nej, de funkar inte, hur skall jag göra :D
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Jag kan säga att vi har väldigt dååligt nu, för routern är trasig :S

EDIT: Ta emot filer: 2.14 Skicka filer: 0.48, så som du förstår så är de gryyyymt dåligt :D
 

SaypaY

Medlem
13 nov 2007
20
0
1
Holmsund
Har kollat nu. Deras "klick" fäste är smalare än go pro. Men själv "skruvfästet" kan tänkas funka, har ej kunnat kolla det.
precis som du säger, "klick"fästet är smalare men deras "skruvfäste" funkar klockrent! använder själv deras bröstsele! :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Då är det där problemet ligger! 0.48 är väldigt lite för att skicka upp filer på Youtube.
Fixa routern så kommer det bli bättre ska du se!

Jag kan säga att vi har väldigt dååligt nu, för routern är trasig :S

EDIT: Ta emot filer: 2.14 Skicka filer: 0.48, så som du förstår så är de gryyyymt dåligt :D
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
min silver trea fryser fast nu efter uppdatering. går inte att använda den alls. hittar inte heller de gamla firmwares´en. what to do nurå?