GoPro hero 3+ upplösning?

shauhansson

Välkänd medlem
28 aug 2013
147
0
16
Falun
www.facebook.com
Tjenare! har en fundering kring upplösningen på gopron!

Vilken är bäst att filma skoteråkning med?

720 / 100 FPS
1080 / 60 FPS

eller har ni något annat bra förslag? :)
 

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Jag minns inte exakt nu men tror jag kör på ca 900p / 100 fps så redigerar jag ner det till 720 så man har chans att fixa om man skulle ha rikta gopron lite tokigt. hög fps är ju alltid bra, speciellt om du vill ha slowmotion. Men det kräver mer plats såklart så har man dåligt med det och vill filma mycket så kan man ju gå ner, sen ställer det ganska höga krav på datorn du ska redigera med också.

Nu är jag inte super kunnig på sånt här så jag kanske är ute och cyklar helt, men det är iallafall vad jag kör med och tycker det funkar bra.
 

Lldaniel

Välkänd medlem
21 sept 2006
180
0
6
Norrbotten
Hej, lånar tråden. Tänkte köpa mig en Go pro hero 3 + i julklapp men de ser ut som att de är slut. Någon som vet vart de går att få tag i ?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Köp en Hero 4 silver istället, samma pris, bättre kamera! (inbyggd skärm, skarpare, snabbare) Hero 3+ tror jag att det är väldigt få företag som tar in nu sen 4:an släpptes.

Och ang. upplösning, det beror helt på situationen skulle då jag säga och även vad du har tänkt göra med klippen sen. Ska du bara slå på dom på TV:n och glo när det är sommar för att längta tillbaka till vintern eller göra vanliga edits så kör på 1080p 30/60fps.

Har du behov av extrem slowmotion så kör på 120fps.

Jag väljer 1080p 24/30/60fps alla dagar, upplösningen gör enorm skillnad på youtube som redan dödar kvalitén i klippen som det är och 60fps räcker till 95% av min redigering.


Hej, lånar tråden. Tänkte köpa mig en Go pro hero 3 + i julklapp men de ser ut som att de är slut. Någon som vet vart de går att få tag i ?
 
Last edited: