gopro 2 problem

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Hej, gopro HD2 har krånglat lite...
Vissa filmer blir blåa eller gröna, är hos farmor så har ingen dator att göra någon uppdatering med.
Någon som vet vad problemet är? Eller är det bara uppdatering som hjälper.

Någon annan som har haft problem med sin gopro?
 

rIdDoCk

Aktiv medlem
16 mar 2011
63
0
6
Är du säker på att det har med kameran att göra? Om alla videoklipp som du filmat med gopro kameran blir blåa/gröna så kan du ha problem med någon codec på din dator, om du ens har någon installerad? :confused:

Ladda ner "klite codec" eller "Combined Community Codec Pack" OBS! installera bara ett pack, och har du något pack installerat sen förut så avinstallera det först!

Annars är det som sagt bara en firmware uppdatering som gäller :blink1:
 

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
då kan ju jag låna tråden en sekund..
Min Hero HD 2 beter sig lite annorlunda..
Om jag startar kameran och är för snabb med att trycka in REC så hänger den sig.. enda sättet att få igång den igen är att ta ur den ur sitt hölje o lossa batteriet.
För övrigt är mitt batteri jätte dåligt, knappt 1 timme kan jag filma... när den är nyladdad står det att det är dryga 2h30m kvar av batteriet i displayen, men sen dör kameran jämt mellan 1h50m och 1h20m....
Vad tror ni? bara att lämna tillbaka?!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag tjatar och tjatar överallt med ny firmware men det har löst väldigt många problem så försök att uppdatera den först!

Sen är batteritiden inget att hurra över heller, men det är tyvärr bara så det är. Jag brukar kunna filma ungefär lika länge som du innan den dör, men när den dör brukar jag försöka att värma den ordentligt, stoppa in den i en handske och krama om den ett tag eller något sånt - då brukar den starta igen och man kan filma en timme till.

Batteriet är nämligen egentligen inte slut, utan bara känsligt mot kyla.
Ett hett tips är att om du kör med LCD skärm så tar du av den när du filmar
och sätter tillbaks den när du behöver den, och sen är det ofta bra att ha ett extrabatteri också.

då kan ju jag låna tråden en sekund..
Min Hero HD 2 beter sig lite annorlunda..
Om jag startar kameran och är för snabb med att trycka in REC så hänger den sig.. enda sättet att få igång den igen är att ta ur den ur sitt hölje o lossa batteriet.
För övrigt är mitt batteri jätte dåligt, knappt 1 timme kan jag filma... när den är nyladdad står det att det är dryga 2h30m kvar av batteriet i displayen, men sen dör kameran jämt mellan 1h50m och 1h20m....
Vad tror ni? bara att lämna tillbaka?!