Googles till Fox hjälm

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Skulle behöva inhandla googles till kommande säsong. Gillar hur 509 aviators ser ut och skulle gärna vilja ha dessa men vad passar min hjälm? Har en FOX V2 hjälm och det viktigaste kravet är ju att det passar och inte immar igen.. En bonus är om det är snyggt

Någon som har efarenhet av googles som passar bra till hjälmen?

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Min sambo kör med 509 sinister i sin foxhjälm, en v1 iofs men jag vet inte hur mycket som skiljer. Det funkar då alldeles utmärkt för henne. Sitter perfekt och immar ingenting alls.

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Jag körde med en Fox V1 förra säsongen med 509 Aviators. Enligt mig såg det bra ut, passade bra och immade inte alls. Dock så vet jag inte skillnaden mellan V1 och V2.. Kan ju inte vara alltför mycket skillnad :bigsmile:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
509 aviator immar fruktansvärt mycket för mig i min airoh stelt hjälm, flera andra säger att de funkar utan problem så det är nog väldigt individuellt.

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Körde 509 Sinister i min Fox V2 hela förra vintern utan problem så Aviator borde fungera utan problem.

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
509 sinisters i v2 fox, ja det immar om jag kör långsamt och tekniskt men såfort jag får upp farten lite så blir det klart. testat lite billigare brillor och då immar det oavsett

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
hur är de med de googles som har inbyggda fläktar funkar de bättre? jag blir rätt varm när jag kör så kan tänka mig att jag är i riskzonen att få problem..

Har alltid kört utan googles tidigare av den anledningen, men blir ju lite kallt och man får lite ont i ögonen när det snöar...

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
hur är de med de googles som har inbyggda fläktar funkar de bättre? jag blir rätt varm när jag kör så kan tänka mig att jag är i riskzonen att få problem..

Har alltid kört utan googles tidigare av den anledningen, men blir ju lite kallt och man får lite ont i ögonen när det snöar...
Jag blir också varm som satan när jag kör och har provat en massa olika goggles tidigare men har alltid fått ta av dem efter en stund när de immat igen, därför har jag som dig för det mesta kört utan. Köpte mig ett par sinister inför förra säsongen och de har funkat utmärkt för mig. Jag trodde att jag skulle bli tvungen att köpa till en fläkt till dem men det har inte behövts.

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Säger bara Scott Hustler. http://www.stenmarksmaskin.se/scott-hustle-snow-cross-svart-p-18865-c-1029.aspx

Kör själv med en Fox V2 hjälm, med andningsmask och sånna brillor. Tätar hur bra som helst runt hjälm och mask, inte ett ända ställe där luften kommer in så man fryser om ansiktet. Har aldrig haft några problem med imma heller.
Provade dessa Scott brillor och 509 direkt i Stenmarks lbutik, Scott brillorna satt mycket bättre enligt mig, även av den anledningen som jag köpte dem.