go pro hero 3 black edition slutar filma..

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Som rubriker lyder, varför gör den det? skam att man ska betala närmare 5k för en kamerajävel som dels bara kan filma i typ 45 min men som då slutar filma mitt i allt, ska testa ladda ner någon update vilket jag redan gjort flera gånger o sen fara ut när kylan lagt sig och testa igen. Med andra ord så körde som en tok i onödan idag dvs.. mvh less kille
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
notera att jag skrev "tok" det går inte att köra i onödan men däremot tok-köra så de ser bra ut på film haha :) var en hel del ironi i det där!
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Filmar du 45min i ett svep? Om du gör det så kanske den slutar filma pga att filmfilen blir för stor till slut.
Har inte samma kamera men en contour och den delar då upp filerna och fortsätter på en ny om man filmar länge. Har budget-contouren så gopron borde inte vara sämre. Men man vet ju aldrig

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
har förövrigt tagit bort den firmware jag hade och laddat ner en ny och den har uppdaterat och haft sig i ca 5 min, så får se när kylan lägger sig om de blev bättre eller ej!
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
har förövrigt tagit bort den firmware jag hade och laddat ner en ny och den har uppdaterat och haft sig i ca 5 min, så får se när kylan lägger sig om de blev bättre eller ej!
Ett hett tips är ju att du prvfilmar INNAN du åker ut nästa gång.. Tryck i gång kameran för fasiken och se om det funkar, annars reklamera!
 

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Har en GoPro 3 Black och var å körde igår. Det kameran gjorde var att när jag hade filmat 17 min något sånt så gjorde den en ny fil och började filma igen utan avbrott så det vart två video filer på minnes kortet.
 

henkka

Aktiv medlem
8 sept 2009
58
0
1
Maxmo
hade samma sak med GoPro 1 , fast jag testade innan ja får ut och köra men den filma bara en 17 min ibland bara några minuter så gav den upp och inte såg man ju det innan man stannade och kollade. Sjukt störande , men funkade för mig att byta minneskort . Kamraten hade samma sak
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Ett hett tips är ju att du prvfilmar INNAN du åker ut nästa gång.. Tryck i gång kameran för fasiken och se om det funkar, annars reklamera!
ska typ slå på kameran nu medans jag lagar mat o se om de händer något annat, sjukt irriterande hur som helst.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Har en GoPro 3 Black och var å körde igår. Det kameran gjorde var att när jag hade filmat 17 min något sånt så gjorde den en ny fil och började filma igen utan avbrott så det vart två video filer på minnes kortet.
har du gjort programuppdateringen?
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
tror problemet är löst, tog bort den firmware jag hade och uppdaterade den igen och sen satte jag igång kameran och filmade ca 23 min bara här hemma inomhus och den filmade hela tiden och efter ca 12 min gjorde dom om så det blev 2 filer osv, så problemet löst kanske? btw ni som filmar med hero 3 black edition, kör ni med protune mode: on?