go pro hd hero naked eller contour roam kamera?

ullsten95

Medlem
5 apr 2012
42
0
1
29
Kiruna
hade tänkt att beställa en hjälmkamera till vintern och funderar om någon testat contour roam kameran? och isåfall om den är så mycket sämre än go pros hd hero naked för är en priskillnad på ett par 100 lappar.
 

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Hejsan!

Har kört med Contour Roam 1 säsong nu och jag är helnöjd så här långt!
Tycker den sitter riktigt smidigt å slimmad med t.ex. goggle mount fästet eller medföljande hjälm fästet som limmas dit.

Har endast provat foto funktionen nån minut så kan inte säga så mycket om den, men kör i 720p inspelning och funkar helt klockrent vad det gäller bild och ljud kvalité :)
 

Kläppenrider

Välkänd medlem
24 jun 2012
190
0
6
Contouren är bra och lättanvänd. MEN om du är villig att lägga lite mer pengar så har go pro hero 2 en bättre bildkvalité. Det är ju bara att välja vad man vill kompromissa... Om du vill handla från staterna via eBay så får du ett väldigt bra pris på den med!
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Contour gps har lika bra bild som hero 2
Och contour + har bättre bild.

Skulle välja contour alla dagar i veckan för att dom är så lättanvända.

Jag har haft båda modellerna.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Frågan är om det är nån som säljer go-pro som har klippen?

Går ju köra på olika bra upplösning med varje kamera.

Jag har gett några klipp till nå grabbar i lule som filmat hela vintern med sina hero 2 kameror och dom tyckte att contour gps'en hade bättre bild.
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
har beställt från webbhallen en contour roam där skulle dom ha 1690 för kameran sen tillkommer ju minneskort
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Jag har klipp men har endast mobilt bredband nu när jag håller på renovera en lägenhet vi ska flytta in, samt att jag har inte tid med det nu.