Gnistlös mm700

Arrviidsson

Medlem
17 dec 2018
17
1
3
22
Bureå
Tja, problem med skotern igen, bytt cdi, bytt stator å trigger (yamaha original) ingen gnista alls. Vad kan de vara?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Har du testat tjuvkoppla tändningslås,stoppknapp och om de finns dödmansgrepp?
Har du kolla alla tre cylindrarna om de är gnista,,jag tänker om de bara är en tändspole som är väck.
Jag har trepack tänspolar från en yamaha trippel så du vet. Jag antar du kollat att alla kablar till tändspolarna att de verkligen sitter fast i kontakterna.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Är du säker på att delarna du bytte ut va ok? Om de va ny så måste felet ligga i dödarfunktioner eller kabelstammen.
 

Arrviidsson

Medlem
17 dec 2018
17
1
3
22
Bureå
Yes, kollat med multimeter och alla ohmvärden stämmer, både trigger och stator. Haft en tanke om att bara köpa en spole först å se om dom ä död men har inte hunnit så långt.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Yes, kollat med multimeter och alla ohmvärden stämmer, både trigger och stator. Haft en tanke om att bara köpa en spole först å se om dom ä död men har inte hunnit så långt.
De är långsökt att alla tändspolar skulle va död. Ska va att om en är väck och de kortsluter all ström till alla tändspolarna? Om de går rycka ur en efter en kan du ju prova det eller så köper du mina tändspolar för de kommer från en fungerande yamaha trippel. Bra pris 500kr + frakt så har du i reserv om inte annat, eller kan sälja dem vidare.
 

jockehillman

Ny medlem
4 feb 2016
1
0
1
hofors
Hej
har du löst problemet? jag hade ett problem med min för många år sedan. visade sig att kabelstammen som går upp och in bakom reglagen för hand/tumvärme nötts kolla där är mitt tips
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
De kan va kortslutning i kablar under motor också. Jag läste om det på någ usa forum för 100a år sedan. De va srx 600 700 men de gäller säkert alla Yamaha tripplar.