"GLS" , The one and only...

ersketi

Välkänd medlem
10 apr 2007
216
0
16
Bergsjö i Hälsingland
En liten uppdatering.
Skotern går nu som en dröm efter senaste primär variator uppdateringen:rock: Har fortfarande inte bytt till progresiv Helix, väntar med det ett tag. Måste ju köra lite med den nu när den går så bra. Startar lätt och allt är i det skick jag förväntar mig av en riktigt bra maskin. Den är helt grymm. Det måste kännas svårt för vissa som råkat sälja iväg sin GLS helt i onödan:confused::bawling:;) Får gummigenomföringen till fruns Cobra Enduro i början på nästa vecka så det är högsta prioritet just nu. Ha det det så bra och passa på att åka skoter nu när vi äntligen fått snö!:D
 

zätabojj

Välkänd medlem
11 feb 2007
132
0
16
luleå
Jag funderar på en sak, jag har bytt till 8-Tänders drivhjul på min 3500.
och jag undrar om jag måste fixa i variatorerna pga det? efter som att när man byter till mindre drivhjul så blir den ju tekniskt sett nerdrevad och då kanske det blir fel i variatorerna? eller?:hmmmm2:
Mvh Simon
 

smidpelle

Välkänd medlem
27 nov 2008
114
0
6
Piteå
hej hej! nu har jag en fråga om gls 3600 90, vad har den avstånd mellan skidorna?? är det samma som på en 59:a??
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
nu behöver jag hjälp av all gls-kunniga, vad har jag för variatorer i min 3500:a?:hmmmm2:
//Simon
Det vet jag inte, men vilket coolt bygge! Mer foton och info önskas!!
Vad blir det för buk, huv, dyna? Vad är det för tank? Framdämpare? Har du kortat chassiet? Boggie?
 

zätabojj

Välkänd medlem
11 feb 2007
132
0
16
luleå
okej tack då vet jag;)

Tackar!:D

Det blir originalbuk och huv fast huven är moddad till pyramiden, det är en rev 440 tank och dynan är en revdyna från -05 som är beställd idag, han skulle skicka den på måndag.
Det är thundercatdämpare på den, 42cm långa, en revboggie (SC-10 III)
och en sliten 307:as matta med 46mm kammar. jag har kortat chassiet och vinklat upp och kapat fotstegen där bak, byggt en pyramid och flyttat styrstången över motorn.

Här finns några bilder, men bara nya, inga under byggets gång: http://www.pixbox.se/alb_show_id968824_page0.html

Och på det här forumet har jag en hel projekt tråd om den (lynx gls pyramidbygge), massa bilder och info där. Man måste registrera sig för att se dom men det är lätt värt det, finns massa fräna skoterbyggen där:rock:

http://www.snowperformance.forum24.se/

Bara och fråga mer om ni undrar nått;)
Mvh Simon
 

mr_lundkvist

Välkänd medlem
13 dec 2008
118
0
6
Ludvika
Dubbeldyna till 3500 finns det ??

Finns det någon dubbeldyna som passar på en Lynnx GLS 3500 ?? står i köpar tagen, med eftersom damen oxå vill hänga med kunde det va skönt med dubbeldyna =)
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Sv: Dubbeldyna till 3500 finns det ??

mr lundkvist: då har du letat dåligt min vän :)
http://www.snowmobile.se/forum/showpost.php?p=90182&postcount=137 där är en bild som 2stroke postat, dynan ser ut att komma från Lynx Ranger -94-95(?) men det kan han säkert tala om. skulle även gissa att dynorna från lynx light touring samt ranger king passar, även GL3900 kan jag tänka mig passar...kanske ännu fler? Cobra-dynor??
Annars har ju de flesta GLS i princip en dubbeldyna orginal, skulle säkert funka med komplettering av ryggstöd/handtag.
Detta såvida maskinen i fråga inte är en -93a, lila...dessa hade en "normal" enkeldyna med puckel...

smidpelle: det beror så mkt på vart du bor, din ålder etc etc så du måste kolla detta själv med försäkringsbolaget, men de brukar vara relativt billig i försäkring.
 

pblomdahl

Medlem
14 dec 2008
6
0
1
jag har just köpt en gls 3300r -88. jag tänkte höra om det är nån som har förlängt boggin eller bytt till en längre, och som kan ge några tips.

tack för svar
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
jag har just köpt en gls 3300r -88. jag tänkte höra om det är nån som har förlängt boggin eller bytt till en längre, och som kan ge några tips.

tack för svar
Kul med fler i GLS maffian :ciao: .

Om du läser igenom denna tråd ifrån början så kommer du att se att det ges massor av tips osv angående boggien och förlängningar osv.
Ge dig bara lite tid till att läsa !

.
 
D

Daweasel

Hej allihop!
Vill bara önska er alla en fin GLSsäsong! Har just baxat ut mitt röda vidunder och lämnat in den på service inför vintern. Jag har ju en annan modernare skoter, men den där trevliga livekänslan man får på GLSen saknas tamme17!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
GLS sjukan...

Hej allihop!
Vill bara önska er alla en fin GLS säsong !
Har just baxat ut mitt röda vidunder och lämnat in den på service inför vintern.
Jag har ju en annan modernare skoter, men den där trevliga livekänslan man får på GLS'en saknas tamme17 !
Hej ! :ciao:

Trevligt att höra att du tydligen tycker att gamm bettan är värd service ;)

Hoppas bara att du får köra med den lite mera i år !

Hur gick det föresten med primärvariator problemet ?


.
 
D

Daweasel

Klart Gamm´n ska ha sig en rundsmörjning! Jag orkade inte klabba med variatorn utan lämnade in den och jobbade över några timmar istället, rätt man på rätt plats!