"GLS" , The one and only...

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Då blev det lite annorlunda.

PTO:
Nål 6DH8
Nålrör 480 P-2
Huvudmunstycke 380
Lågfartsmunstycke 40

MAG:
Nål 6DH8
Nålrör 480 P-4
Huvudmunstycke 390
Lågfartsmunstycke 40

:)
 

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Eftersom jag sitter på lite broschyrer så kommer några frågor här:

1986 hade GLS 3300 hydraulbroms i broschyren. Tog man bort den på senare modeller och i så fall varför?

Mattdimensionen var 400x3290mm inte något annat. Möjligen ändrades detta senare.

Här kommer en spegelvänd broschyrbild från webkameran, kan scanna om intresse finns.


har kameran gjort bilden bakvänd eller har tillverkarn av skotern gjort alla stickers oså vidare bakvänt?
 

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden
Ursprungligen postat av Hjulboggie rules
Eftersom jag sitter på lite broschyrer så kommer några frågor här:

1986 hade GLS 3300 hydraulbroms i broschyren. Tog man bort den på senare modeller och i så fall varför?

Mattdimensionen var 400x3290mm inte något annat. Möjligen ändrades detta senare.

Här kommer en spegelvänd broschyrbild från webkameran, kan scanna om intresse finns.
*BILD*
har kameran gjort bilden bakvänd eller har tillverkarn av skotern gjort alla stickers oså vidare bakvänt?

Men du Bcool, den bestyckningen borde inte vara några problem att köra med runt gävle med tanke på höjskillnad och dedär.. ?
 

Pr0x

Medlem
20 aug 2010
38
0
1
Larsmo
Hej igen har ett annat problem med min gls... när ja har kört på samma varvtal i ca 10 min och kör helt vanligt ca 60+ km/h så stannar den plötsligt har kollat igenom motor rummet och allt verkar vara i sin ordning... nån annan som stött på samma problem? tacksam för svar!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Källa är Lynx egna sprängskisser. Så: Ja, stadig källa.

Bestyckningen avser sea level.
 

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
mina stift på skotern är vita lite halvt chokladbruan men är aningen mer vita. ställt in nålen innan jag körde. kollade efter 5 min på tongång och då var dom chokladbruna. så då får jag ut och körde, efter ungefär 5 min så gick ett stift. bytte till ett begangnat. då gick den. märkte att de stift som gått var vitt. körde ett tag och den gick hur bra som helst, efter ett tag så gick det ett stift igen, detta stift var också vitt. då började jag att fundera. hälde i några droppar olja i cyllen och körde hem, ska ta ett komp prov och se vad det kan vara. vad tror ni? repig kolv cylinder.? dåliga kolvringar? lager?

får eventuellt tag i en kompmätare till veckan. men kan jag ställa om nålarna och se om stiften får en bättre färg elr ska jag ta ett komp prov före? och vad ska helst kompet vara på ?
skotern är en " Lynx gls 3600 1990, motor 521, (536), stiften är br9eya. har en högefekts spole på "

mvh jonas
 

Pr0x

Medlem
20 aug 2010
38
0
1
Larsmo
finns det nån skoter som har samma mått på mattan men 345 lång funderat på å förlänga boggiet å tänkt köpa begagnad matta :)
 
1 nov 2007
26
0
1
närpes
Tjena alla GLS fantaster!Är nog nöjd med min gls3300 -87 men tänkte uppgradera lite nu ändå,därför efterlyser jag en passande 345 matta med 2,54 delning kamhöjd 25->,trimpipa,nerdrevnings kuggar och no slipdrivhjul

Och vad är det för skillnad mellan än vanlig gls 3300 och gls 3300 R?har läst igenom men ändå inte fått klart för mig.

Tack på förhand
 

Lauken

Medlem
17 jan 2011
14
0
1
31
Östersund
Hej!
Har en Lynx Gls 3500 - 93 som jag renoverat lite och så dum som jag var så markerade jag inte vilka kablar som skulle gå till tändlåset... är det någon som har en 3500 som skulle kunna ta lite bilder på elsystemet eller har ett vettigt elschema? Felet är att när jag kopplar någon kabel med ström till jord så stängs skotern av och likaså om jag kopplar in voltregulatorn.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Elschema finns i instruktionsboken. Har du nån sån?

Jag har på pdf, jag kan maila den om du kan ta emot 11,6mb i mailen.
 

Lauken

Medlem
17 jan 2011
14
0
1
31
Östersund
Har inte fått till något nu heller med elsystemet även fast jag kollat på elschemat....
Vet någon vad det ska vara för värden på voltregulatorn, Spolarna på tändplattan och tändspolen?
 
1 nov 2007
26
0
1
närpes
Kommit över dubbelpipor till min gls nu men gick inte alls på rotax 503,orkade inte alls varva ur, passar antagligen bara till större motorer,så om någon är intresserad finns det;)
 

lindvall_

Medlem
22 jan 2011
24
0
1
Kalix
är det någon mera än jag som har en gls som värkligen går sämre i snön än ett ankare!?
skotern i fråga är en 3300R ombyggd till l/c, boggien är förlängd på enklast möjliga sätt med att bara flytta vändhjuls axeln bakåt med nya hål i boggien och en fräsch fullblocks 345as matta med 26mm kammar sitter där från en yamaha.
Boggien är inte flyttad varken fram bak upp eller ner utan sitter i original fästen men gaddamit skotern går inte en meter i lössnö det går inte ens att svänga ut och burka på en äng utan att fastna, skidorna stannar ovan på snön men bak ändan bara gräver sig ner så fort man kör utanför leden fullgas och högfart är det som gäller om man ska korsa en äng eller bara en tjärn och slår man av på farten så då gräver den bara ner sig och nån fart igen får man inte upp förs man kommit upp på leden igen.... är det värkligen så att 26mm kammar är för lite eller kan det vara något skumt med boggien/fjädringen att göra? någon som kan råka sitta inne med nån fundering? för så här värdekasst kan ju inte skotern ska gå i lössnö!?