Glidytor på släpvagn / skyddande av flak

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
375
8
18
Gävle
Hej!

Jag har ledsnat på att sätta på plastbelag på skotern varje gång den ska lastas på släpet och tänkte försöka lösa detta på något sätt.

Det finns ju lite lösningar att köpa t.ex Super-glides men jag tycker det är för dyrt.

Är det någon som löst detta problem på något enkelt och billigt sätt?

Posta gärna bilder.
 

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Köp några några OSB skivor, kapa till efter måttet på släpet och lägg dit och dra några skruv på den bakre skivan, har funkat bra för mig i 7 år i alla fall (har kåpa på släpet) men håller säkert ett bra tag även utan kåpa. Dessa kostar ju inte många kr.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har plast/gummiremsor som egentligen är väderskydd till portar på min vagn, har användts en del nu och visar inga tecken på att ge upp än så länge.
 

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Jag har samma "problem" och funderade först på "gulbräda", en sorts plastremsa men lägger över kraftkabel när man gräver ner den i marken men kom på att det nog blir för halt.
Nästa ide' var två rader med golvplattor
Borde funka om dom tål kyla och slitage. Troligen blir det Super-glide till slut för mig i alla fall. Jag har en osund tendens att kasta pengar på problem :wacko:
 

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Släpet är utan kåpa så OSB går bort.

Har du någon bild __Marcus ? Är det stor halkrisk?
Kolla med hockeyrinkar som byter remsan runt sargen nertill. Den kan du använda och lär få till ett billigt pris. Annars är det väl bara och hosta upp några kr å köpa riktiga prylar.
 

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Jag har samma "problem" och funderade först på "gulbräda", en sorts plastremsa men lägger över kraftkabel när man gräver ner den i marken men kom på att det nog blir för halt.
Nästa ide' var två rader med golvplattor
Borde funka om dom tål kyla och slitage. Troligen blir det Super-glide till slut för mig i alla fall. Jag har en osund tendens att kasta pengar på problem :wacko:
Du har ju kåpa så du kan ju använda vad som helst, OSB håller i många år för dig om du inte vill köpa plastprylar
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Men borde inte en remsa med sån blank vattentålig plywood funka på en öppen vagn?