Glömde fetta in yttre packboxen på Diamond drive

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Hur brukar ni göra när ni monterar DD?

Jag fettade in axeln på lådan för att de ska vara lätt att få isär nästa gång men glömde helt av att fetta in på utsidan drivaxeln eller på packboxen.

Går det bra ändå eller har jag förstört boxen?

Hade lite problem att få tillbaka lådan så jag fick knacka med en träbit för att få in den på plats när jag väl fått axeln att haka i rätt...

Går det att se pakboxen när drivaxeln är monterad?
Kom på det här igår när jag låg å skulle sova så jag hade inte tid att gåt ut å titta.

mvh Erland
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Om det går att komma åt kanske du kan pilla i lite fett med ett bladmått eller skjuta i lite olja med en sjukhus spruta om du är orolig. Vissa packboxar är ju lite för fettade också. Är de inte tillräckligt med olje kladd på axeln för att packboxen inte ska skära då tror du? :)
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
Nu har du tappat mig, varför fettar du? Och ehm var? Har aldrig fettat något de 3-4 ggr jag tagit ut och rengjort min
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Enda vitsen till att sätta fett på den packboxen är för att fjäderringen på packboxen ibland kan lossna vid montering om man inte har fett där..
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Allt var ok, inga problem alls.
Varför jag brukar fetta in är för att allt ska glida på lättare och för att det ska glida lättare.
Det brukar göra sig själv då de ofta är fett eller olja innanför packboxen men nu glömde jag helt enkelt mina rutiner då jag ville ha ihop allgt så fort som möjligt.

Mvh Erland