Gjort en hemmabyggd packlåda till Nytro

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Bifogar bild på kvällsprojektet idag, en hemmabyggd packlåda till Nytron. Hela konstruktionen lossas lätt då den sitter med 4 stora vingmuttrar som lossas med händerna så inga verktyg krävs. 29391

Är väl inte det finaste man gjort i livet men som version 1.0 duger den. Kommer nog göra en 2.0 under sommaren
 
Reactions: Superwagon

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Här kommer en bild på en uppgraderad version nu även med plats för extra bensin. De 2 dunkarna, i teorin 10 liter men jag fick i dem 12,2 liter lyfts av/på tillsammans med konstruktionen för lådan. Eller så kör man med lådan o bara lossar dunkarna.

För min normalkörning hemmavid då räcker tankväskan till. Men skönt att kunna köra "lätt" utan clickdyna o annat men ändå ha möjlighet att få med lite extra saker och bensin om planen är en längre körning. Kruxet med skoterkörning är dock att ibland blir det en långsväng när man minst anar det🙄 27 liters tank är verkligen i minsta laget. Kände igår när det blev 11 mil och tankade 19 att det inte fanns så mycket buffert, hade lika gärna kunnat bli ännu fler mil igår
 

Attachments

Mullgropen

Ny medlem
21 feb 2021
4
0
1
51
Borlänge
Det ser ut att vara en kimpex. Jag har en lika som jag satt på min nytro. Den blir lite hög men det funkar helt ok. Har setat bakom grabben när han har skjutsat mig.