Gips är djävulens påfund...

Stjofen

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Skellefteå
Nu när skotersäsongen börjar på riktigt har jag lyckats med konststycket att bryta ett ben i handen så nu blir det gips i tre veckor... Känns surt när fjällstugan va bokad och klar. Någon mer som är lika tursam??? :(
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Jag ska operera menisken för att jag var något klantig i sommar och drog över i ca 70karetas.... så det blir kryckor och metallskena i 6veckor!!!:mad: :mad: :mad:
 

Jocke47

Välkänd medlem
20 aug 2006
234
0
16
38
Falun
Hellre 3v med gipsad arm än 12v med pajjad fot mitt i sommaren med sputande sol och en hoj i garaget som bara får stå...


Talar av egen erfarenhet!
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
jag föredrar att vara hel men oftast brukar mitt knä gå sönder...
 

backcountry

Aktiv medlem
11 feb 2007
54
0
1
luleå
ni har ju fan haft tur.... har dragit korsband, meniske och dom flest ledbanden i vänstra knät fick vänta på operation i 3månader sen efter operationen var det 12 månaders rheab pga av att dom gjorde en transplantation operation med ny levande sena som ska läka till i knät börjar nu köra igen med 1 helt år borta från skotern och dh hojjen...
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
ni har ju fan haft tur.... har dragit korsband, meniske och dom flest ledbanden i vänstra knät fick vänta på operation i 3månader sen efter operationen var det 12 månaders rheab pga av att dom gjorde en transplantation operation med ny levande sena som ska läka till i knät börjar nu köra igen med 1 helt år borta från skotern och dh hojjen...

du borde fan inte klaga jag slet av korsbanden och ledbanden i mitt högra knä och jag gick först på kryckor i ca 8månader (tror jag) sen några veckor efter jag "fick" börja hålla på hände samma sak igen så jag gick på kryckor i ca 16 månader!!!!! och idag höll jag på köra ner i en vak så tror ej det blir nå skoter mer denna månad.
 
J

JagLuktarGott

Emmes, sluta myta förfan, man går fan inte på kryckor i 8 månader din ***** pajas!
Jag har brytit benet och pajjat saker i knät samtidigt, och fick massa skruvar och skrot i benet, och jag fick gå på kryckor över sommarlovet, och det tyckte jag var länge! så 16 månader kan du glömma, hade det varit så allvarligt hade dom opererat dig innan det vetu.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Kvirre hade det där vart sant så hade du nog inte sagt att du inte orkar gå till vårdcentralen.

2 ben i min högra hand är av. men jag har inte berättat det för någon tihi. orkar inte hålla på och ***a på Vårdcentralen :D
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Emmes, sluta myta förfan, man går fan inte på kryckor i 8 månader din ***** pajas!
Jag har brytit benet och pajjat saker i knät samtidigt, och fick massa skruvar och skrot i benet, och jag fick gå på kryckor över sommarlovet, och det tyckte jag var länge! så 16 månader kan du glömma, hade det varit så allvarligt hade dom opererat dig innan det vetu.

jag är opererad i knät ca 5 ggr pga att led banden och korsbanden går av!
men du att bryta benet är fan bätrre än att slita av led banden!det kan du ge dig fan på..det gör grymt mycke ondare.
 

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Är glad att jag inte råkat ut för nåra såna skador.. knäna brukar ju *****s hela livet typ om man kvaddar dom en gång.. har ändå haft tur, har vurpat me cross tillräcklit många gånger, även gjort några vådliga skoterfärder samt att en blådåre körde på mig me bil i 50 knyck när ja cyklade en sommar.. :rolleyes:
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Är glad att jag inte råkat ut för nåra såna skador.. knäna brukar ju *****s hela livet typ om man kvaddar dom en gång.. har ändå haft tur, har vurpat me cross tillräcklit många gånger, även gjort några vådliga skoterfärder samt att en blådåre körde på mig me bil i 50 knyck när ja cyklade en sommar.. :rolleyes:
Har en kompis som råkat ut för exakt samma saker :p
 

bolkegard

Medlem
14 feb 2007
20
0
1
ja ni kan ju prova att krossa 2 ryggkoter som är ihopskruvad efter en bilolycka 7 månader senare så börjar den kännas bra. bara jag kan köra skoter och cross så är jag nöjd:rolleyes:
 
R

Robin

Har haft turen att aldrig brutit något ben eller dragit av någon led osv, men något säger mig att det kommer att hända inom en snar framtid :rolleyes:
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Aldrig brutit något i hela mitt liv faktiskt, haft nån mindre spricka i revbenen, Men det är ju bara se till att sova på andra sidan ett tag ;). Värsta var nog när jag slet av muskelfästet i vänster överarm. 4-5m (riktiga meter) flygtur och landning rakt på axeln på blankisen (skidbacken). Den gången sade farbror doktorn att det bara var tur att jag inte gjorde benmjöl av hela axeln/armen/revbenen.

Har lite mindre problem med ett knä som har en förmåga att låsa sig i tråkiga situationer också, slog hål på det då jag var yngre.

Mest mjukdelsskador, och de lär man sig ju ignorera ;) Har ju planer på att försöka kasta mig in i endurovärlden på skoter, så brotten kommer väl...