Gen2 på rullen

ante_polaris

Aktiv medlem
25 okt 2005
54
0
1
Malmberget
hem.passagen.se
Hey finns de nåt att göra för att få en gen2 att gå mer på rullen?
min är höjd,boostbottle,slutburk,sliten 32mm matta ger ju res å så när de kommer på nån kulle typ men inte så mkt som jag vill finns de nån som fått en gen2 att stå rakt upp :p
 
R

Robin

Dreva ner samt höjja framtill också om du inte redan gjort de.

mesta handlar om att gasa. Det är ingen ide att du kommer i liten fart sen matar fullt.
Har fått upp min xcr ett fåtal gånger rakt upp men inte är det ofta ;)

Sen är ju genII samt I väldigt låga och med mycket skidtryck. finns väl inte så mycket att göra än att ta i som fan och gasa mera för din del :p

hehe om inte annat kan du ju testa en 20L dunk på ryggen ;) hahaa
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
;) prova att slacka främrebalataremmen allt och spänn på dämparen "främre" sedan flyttar du bakre saxstoppen ev tar bort den, borde hjälpa till en hel del iallf. Men skyll inte på mig när du ska svänga!! "helst vid acceleration"
 
R

Robin

kommer inte vara sån skillnad att han reser upp den på bakrullen helt omedvetet den saken är ju klar.

så det där med att du lyfter skidorna vid acc kommer nog knappast hända om det är omedvetet.
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
köp slp dropbrackets (hur det nu stavas) så blir den mkt högre! Och borde ju då också gå att få upp på rullen!:D
 
R

Robin

högre baktill, ja men för det första har han ju redan höjt den och för det andra skulle det endast leda till högre skid tryck
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
...höjd,boostbottle,slutburk,sliten 32mm matta...
* Såvida du inte även har höjt skotern fram borde höjningen jobba emot skidres
* Boostbotteln ger kanske lite bättre gas svar (visst var de så?) så där har du ett plus
* Slutburken tar med stor sannolikhet bort nån hk
* Å en sliten 32mm är ju inte mycket att hurra över
* Skotern i fråga är en XC 600 -00...

förvänta dig inte att din skoter ska resa som en nyare 800 genom att släppa nån rem eller dyligt...annan motor är det som gäller!
ev. dreva och variator modda endast för res då...