Ge mig tips angående F6 SnoPro -06

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Tjena, har ägt en F6 SnoPro -06 nu i ca 2 veckor, och har funderat över lite praktiska tips.

Numero uno: Hur gör man enklast då man byter variatorrem? På Ski-Doon var det ju asenkelt med gängtappen som pressade isär skivorna, men till denna har jag ingenting att hjälpa mig med, testade ta av remmen och sätta på, av gick enkelt, ett knyck rakt uppåt så remmen gick ner mellan skivorna och träd av den, men då den skulle på fick jag hissa den baki så mattan snurrade lättare så remmen gick att snurra över kanten på sekundären, men detta kändes inte helt rätt.

Numero dos: Sen då byte till ny rem kommer tågande, hur justerar man remspänningen?

Numero tres: Då höstservicen kommer antågande tänkte jag öppna och gå genom DDn, hur går det enklast till att ta ur den helt och serva den på ett arbetsbord?

Numero cuatro: Vad rekommenderas för 2T olja? Arctic Cats egen APV helsyntet olja?

Numero cinco: Vad skall ingå i verktygskittet? Har bara en torx mejsel + tändstiftshylsa som kom med skotern.

Numero seis: Finns användarmanual att tilgå över nätet som med BRPs maskiner? Eller måste jag beställa via återförsäljaren? Har bara en finsk manual och är inte världens bästa på finska.

Numero siete: Är 4.44" styrhöjare på den nu, antar det är original, och skulle vilja ta upp styret lite, tänkte smätta dit en 6.44" höjare. Bromsslang har jag förstått måste bytas till längre, men hur är det med gasvajer och elkablage? Måste även de förlängas?

I övrigt har jag bara planerat att rengöra luftfiltret, APV ventilerna och byta stift inför säsongen utöver dessa punkter, men de här är jag mer haj på :p

Hälsningar, Lars.