Gashäng Ext -90

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Jag förstår inte vad det är för fel, nya virar och insugnings gummin. Drar på och släpper gasen då rusar den ett tag på 1cyl tills jag gasar på igen, har kollat hur virarna går och kan som inte hitta nå fel nånstans. obs det är endast vid gaspådrag över ca: 6tusen gasar jag mindre då går det bra. Är det bara nå vire fel eller är det nå annat.

Tacksam för snabba svar
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Kan vara nån vevaxeltätning så den drar tjuvluft.. Eller så är något munstycke halvtätt. Kolla så att trottellocken är åtskruvade ordentligt :)
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Tja Vevaxeltätning kan det som inte vara för den går ju bra annars och är tät, munstycket eller att nån vire ligger konstigt för virarna är ju olika långa, får ut och böka i det där sen
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
gick den bra innan du bytte vajer?innan den gått av om det är därför du bytt?var har du köpt vajern?inte ska det vara olika längd på dessa som jag kan komma ihåg,2st till varsin trottel&1st som går till oljepumpen,men du har nåt knas med/i gasarna i alla fall det är nog ganska säkert.
(alltså en 1-3 vajer)
 
Last edited:

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Det var samma sak före jag bytte virarna trodde det var dom, Virarna till gasarna är olika längd skiljer ca 1cm mellan dom(org virar). Det är på 1ans cylle den hänger sig, får gasa till och det släpper så jag tror det är viren
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
ett vanligt fel på de där årsmodellerna var att chromet på trottlarna släppte i nederkant med följden att de kärvade sig lite då o då..kolla det annars synka förgasarna ordentligt....säg till om du behöver hjälp..så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dej
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Dom är synkade gjorde det samtidigt som bytte vairarna, Synkade med fingret(är nog tillräckligt) Har jobbat som skoter mek. Tyckte då trottlarna såg fina ut då jag bytte vajer´n
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Tala om skumt, har kollat vairarna så dom är ok och löper fint, lite nött på framkant på trotteln(1ans cyl) var ut och provade då var det som frysskyddet slog i, började gå kasst och på bara 1cyl, gasar till och den går som den ska igen