Gas/tumvärmare på xm

3r5k3n

Välkänd medlem
6 nov 2010
178
8
18
Örnsköldsvik
Hej tumvärmaren på min 13s summit har gett upp och när jag har tittat på nya så har ski doo från 2015 och uppåt ett annat artikel nummer men dom ser identiska ut. Vet någon om det är nån skillnad eller om det är bara numret?
 

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Vet ej men eftersom det är ett nytt nummer är det något som är förändrat på dom..värmarna på xp gick igång aldrig under 3000rpm eller nåt, på nyare xm har jag för mig att dom ska värma även på tomgång. Dom kan ha ändrat effekten på värmarna.
 

3r5k3n

Välkänd medlem
6 nov 2010
178
8
18
Örnsköldsvik
Vet ej men eftersom det är ett nytt nummer är det något som är förändrat på dom..värmarna på xp gick igång aldrig under 3000rpm eller nåt, på nyare xm har jag för mig att dom ska värma även på tomgång. Dom kan ha ändrat effekten på värmarna.
Det är väll generatorn / ecun som styr om värmarna är på så det ska väll inte skillja någonting på gasen?
 

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Jo precis, men det har varit programmerat så. Typ funnits för lite power på tomgång för att kunna köra värmarna på en etec. Men som sagt, nu grejjar dom det. Min 600 etec -13 (xp) värmde inte på tomgång.

Jag menar; vad som är ändrat låter jag va osagt, men givetvis är det olika värmare du pratar om, eftersom det är olika nummer......jag drog bara ett snabbt överslag i huvet, kanske en liten effektsänkning på värmarna är en del i ledet att få värme på tomgång.