gas/oljevajjer förlängare, vart köpa?

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
finns ingen speciell förlängare till yamahas vajjrar, har själv haft samma problem och alla har sagt att det är vajjrar från en mountain maskin som gäller.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
finns ingen speciell förlängare till yamahas vajjrar, har själv haft samma problem och alla har sagt att det är vajjrar från en mountain maskin som gäller.
Vafan! Typiskt, får koppla ur oljevajjern och blanda i tanken då kanske... Men måste ju gå hitta en som är gjord för dubbla vajjrar tycker man.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Vafan! Typiskt, får koppla ur oljevajjern och blanda i tanken då kanske... Men måste ju gå hitta en som är gjord för dubbla vajjrar tycker man.
Vill du få din motor att rasa så gör så. Lagren på veven smörjs av olje pumpen, inte bara blandingen i bensinen...

Köp en wire som hör till yamaha viper mountain 2004, så får du en wire du kan lätt kan ha 4" höjare och orginal styre, eller en riktigt hög höjare och fatbar.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Vill du få din motor att rasa så gör så. Lagren på veven smörjs av olje pumpen, inte bara blandingen i bensinen...

Köp en wire som hör till yamaha viper mountain 2004, så får du en wire du kan lätt kan ha 4" höjare och orginal styre, eller en riktigt hög höjare och fatbar.
Okey ska kolla det. Men du! är du verkligen 100% säker på att yamahas tripplar smörjer veven på så vis igenom oljepumpen? Rotax har jag hört liknande om, men aldrig Yamaha.

MVH
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Är säker på att de är så på tripplarna, har inte haft nån twin så kan inte uttala mej om dessa. Men om jag läser rätt så har du en VT700 å därför en trippel :p
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Är säker på att de är så på tripplarna, har inte haft nån twin så kan inte uttala mej om dessa. Men om jag läser rätt så har du en VT700 å därför en trippel :p
Jepps får lita på dej då du säger det att det är så då. Blir lite orolig nu då pappa åker srx 600 med urkopplad oljepump... får säga åt han å använda pumpen.