garmin astro extern spänning?

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
är det nån som vet om det går att göra på något sätt så att den inte går in i computer mode när man kopplar in usb kontakten för att ladda den?

är det meningen att jag inte ska kunna använda den till skotern med extern spänning?

handlar om en astro 320

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.152
24
38
Ingen inställning i själva programmet som du kan justera på? Kör garmin mjukvara i min getac och får inte det problemet som du verkar ha, iofs har den inte ngt computer-mode öht vad har märkt.

Står ingenting i bruksanvisningen ang. köra med laddning? Låter mysko om man inte ska kunna ladda när man kör navigatorn. Har du testat köra via 12v uttaget eller är det enbart i datorn du testat? Kan funka om du kör via 12v iom att det inte skickas ngn signal till usb porten då.

Inte mkt till hjälp kanske.. :) den laddar enbart via usb?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag måste köra med garmins egna strömadapter. Dom har tydligen slängt om någon kabel så man måste köpa deras. Hört att htc ska funka men dom funkar nog kass i kylan

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
kikat på internätet å de verkar som att garmin astro 320 inte går att ladda via gpsn överhuvudtaget?! kan detta verkligen stämma??

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
De Garminmodeller jag testat går in i data mode om man ansluter en vanlig usb sladd.
En sladd avsedd för HTC har samma funktion som en garminsladd så den funkar även åt dig.

Men är det via USB'n den laddas?
Googlar man lite så dyker det upp olika bilder.
Dels på USB laddare men även en som man skjuter in från sidan.
Eller är det på "hund delen" som man skjuter in laddaren från sidan?

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Där såg man ju inte så mycket av själva kontakten men ja antar att det sitter en usb anslutning där.
"Ladda via enheten" Vilken enhet pratar du om?

Det kan vara så att det inte går att ladda batterierna i GPS'en men du kan driva den med extern spänning.
Tappar du extern spänning så går den över till batterierna igen.

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
ursäkta om jag skriver konstigt. har inte gps.n framför mej .

menar förstås ladda batterierna i gps.n via miniusb kontakten men detta verkar inte fungera . detta gick på astro 220 men inte den nya..

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Min gör exakt så ( oregon ) om jag ansluter den till datorn. Med en garmin/htc laddare så funkar det.