Garmin 60CSx Problem

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Har problem med min gps, får inte kartorna att funka dom har funkat men när jag tog fram den nu i vinter vill den inte.
Ser städernas namn men inte mycke mera

Några tips ???

Tänkte även lägga in ledkartor om jag får till den
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Tror att du också kan välja att visa kartdata eller inte i någon meny på CSXen.
Får du upp några kartnamn och du går i inställningar->kartor (eller nåt liknande menyval)

Jag har ingen sån själv så jag kan inte hjälpa dig mer än så.
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
De är fritidskartan jag menar jo hittar den i menyn men får de inta att visa något.
Minneskortet sitter i har testat ta ut de, verkar sitta rätt
Ska prova starta utan kort och se vad den säger då. Enda skillnaden utan kortet i är att jag inte hittar kartorna i menyn :(
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Är den ibockad i menyn?
Finns det något val i någon meny att du skall visa detaljerad (eller förenklad) karta?

De lite äldre GPSmodellerna har en massa inställningar man kan ändra efter behag.
Till skillnad från nu då de nya GPSrna har lika många möjligheter till att ändra som ett järnspett. :(
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Är den ibockad i menyn?
Finns det något val i någon meny att du skall visa detaljerad (eller förenklad) karta?

De lite äldre GPSmodellerna har en massa inställningar man kan ändra efter behag.
Till skillnad från nu då de nya GPSrna har lika många möjligheter till att ändra som ett järnspett. :(
kartan är ibockad har valt visa alla detaljer även testat utan, blir inte klock på den har funkat bra tidigare
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Har nu hittat att vissa delar av kartan fungerar så något har hänt med minnet :)
Vars får jag tag i kartor till rätt pris och gärna skoterleder också