Garantier?

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Nån som vet hur de funkar om jag skulle köpa en skoter av en som bor typ 70mil bort hur blir det med garantier/servicemedelanden kan jag åka till min lokala åf o lämna in den där eller är jag tvungen o lämna in den där den är köpt?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det skall inte vara några problem, att utföra garantiärenden och sånt hos lokal handlare även fast skotern frånbörjan inte är köpt där.

Det som kan ställa till det är väl när det kommer till "goodwill" om det nu skulle vara något som inte går på garanti som strular. Då kanske en handlare som sålt maskinen tar mer ansvar än en annan.
 
A

AssaultRMK

Många handlare har dessutom satt i system att kunder som köper maskiner hos dem går i förtur vid bla service, garantiåtgärder och rena reparationer. Samt pristillägg på service osv på maskiner de ej själv sålt.

Ruttet? Ja vist. Men de "måste ju måna om sina egna kunder" som det så fint heter..
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Yepp, precis som AssaulrRMK skriver så har jag märkt det han nämner! Ville knappt ta emot en maskin på 50mila service, underligt då dom verkar tjäna rätt enkla pengar på en sån service..
 

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
Många handlare har dessutom satt i system att kunder som köper maskiner hos dem går i förtur vid bla service, garantiåtgärder och rena reparationer. Samt pristillägg på service osv på maskiner de ej själv sålt.

Ruttet? Ja vist. Men de "måste ju måna om sina egna kunder" som det så fint heter..
E-son maskin i skellefteå har gjort mycket garanti jobb åt min polare och har alltid gjort ett utmärkt arbete och snabbt, dom har väll medlidande över att vi inte har någon vidare Polaris ÅF i Luleå :noidea: