Gamla skotrar runt 5-10 tusen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

krull_91_

Välkänd medlem
12 sept 2006
116
0
6
Lycksele
Tjena. Ska köpa en skoter. Men ska ha den typ så att jag kan köra vid påsk. Ska köpa en skoter för runt en 5-10 tusen. Någon som har några förslag på bra skotrar i den klassen och för och nackdelar med dom
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Skulle satsa på endera en yamaha SRV eller en lynx... Yamaha är kända för sina fina motorer går bra.. ska du ha den till att skjutsa familj så är en lynx-modell det naturliga valet. En 3500 eller 3300 kanske.. Har också riktigt fina o pålitliga motorer. Lynxarna går också Fantasktigt i snön.
Vill du så kan du specifisera mer vad du ska ha den till så kasnke jag kan komma me mer nogranna tips..
Mvh / Danne
 
Last edited:

krull_91_

Välkänd medlem
12 sept 2006
116
0
6
Lycksele
Skulle satsa på endera en yamaha SRV eller en lynx... Yamaha är kända för sina fina motorer går bra.. ska du ha den till att skjutsa familj så är en lynx-modell det naturliga valet. En 3500 eller 3300 kanske.. Har också riktigt fina o pålitliga motorer. Lynxarna går också Fantasktigt i snön.
Vill du så kan du specifisera mer vad du ska ha den till så kasnke jag kan komma me mer nogranna tips..
Mvh / Danne
Jag fyller 16 så jag ska ju ha den och typ tävla mot kompisar och så :rolleyes: Och vara och köra "off road". Spelar ingen roll om den gör 220. Så länge den går framåt och toppar runt 100 km/h. Det ska gärna vara en billig försäkring och helst vara bensil snål men det är inget måste. Har funderat på en Phazer. Är dom bra?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag fyller 16 så jag ska ju ha den och typ tävla mot kompisar och så :rolleyes: Och vara och köra "off road". Spelar ingen roll om den gör 220. Så länge den går framåt och toppar runt 100 km/h. Det ska gärna vara en billig försäkring och helst vara bensil snål men det är inget måste. Har funderat på en Phazer. Är dom bra?

Phazer går hur bra som helst, kanske inte den bästa skotern när du ska köra utanför led, men det blir nog svårt att hitta en bra lössnö skoter i den prisklassen

Går ju alltid att kolla på Exiter också, lite mer att köra med
 

krull_91_

Välkänd medlem
12 sept 2006
116
0
6
Lycksele
Phazer går hur bra som helst, kanske inte den bästa skotern när du ska köra utanför led, men det blir nog svårt att hitta en bra lössnö skoter i den prisklassen

Går ju alltid att kolla på Exiter också, lite mer att köra med
Okej ska kolla efter en sådan också. Tack för tipset
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Billig att försäkra och bra bränsleförbrukning kombinerat med att ha den i lössnö och tävla litte me polarna..
Då kan jag inte annat säga än en lynx 3500 (hellst med dubbelförgasare)
Dom är inte dyra alls i försäkrning och bränsleförbr. ligger på medel. Dom har ca.60hk org. och toppar runt 140-150 beroende på skick och utrustning.
Här har du en som jag tycker ser bra ut skickmässigt. http://www.blocket.se/vi/10096657.htm?ca=4_s

Sen kan ju alla här börja prata om sina egna märken o så, så att fler förslag kommer du ju få men i den prisklassen så måste nog många iaf hålla med om att denna modell eller en srv är det bästa alternativet. Jag säger lynx..
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Detta med att rekomendera skotrar är ju egentiligen ett stort dilemma.. Alla rekomenderar olika modeller efter deras egna tycke o.s.v. Vissa har bara kört en modell och kan därför inte jämföra med andra heller utan bara gå på rykten.. Det är ju egentligen omöjligt att säga vilken modell du ska ha..
Det är bättre att du egentligen kommer med en annons som folk får titta på och bedöma.. Och då kan man ju försöka göra seriösa bedömningar o inte skriva saker som "kung" lr "bäst" eller dyl.
Ja vet inte, bara ett förslag från moi..
 

krull_91_

Välkänd medlem
12 sept 2006
116
0
6
Lycksele
Detta med att rekomendera skotrar är ju egentiligen ett stort dilemma.. Alla rekomenderar olika modeller efter deras egna tycke o.s.v. Vissa har bara kört en modell och kan därför inte jämföra med andra heller utan bara gå på rykten.. Det är ju egentligen omöjligt att säga vilken modell du ska ha..
Det är bättre att du egentligen kommer med en annons som folk får titta på och bedöma.. Och då kan man ju försöka göra seriösa bedömningar o inte skriva saker som "kung" lr "bäst" eller dyl.
Ja vet inte, bara ett förslag från moi..
Typ denna http://www.blocket.se/vi/9583960.htm?ca=2_s
 
Status
Stängd för vidare inlägg.