Gaahhh, sugen på skoterbyte! RX1?

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jahapp, nu när jag i vinter har kostat på skotern 50% av vad den är värd, då blir jag groteskt sugen på skoterbyte!

En polare ska sälja sin RX1-ER, uttagen sent 2003 (röd). 500 mil. Mkt bra skick.

Frågan är ju om det verkligen är en sån jag "ska" ha? Jag har just nu en gammhäck SkiDoo (Grand Touring 1995), som jag drar skoterpulka med, skjutsar barnen till ICA med, arbetspendlar med och ibland åker ut och har kul med. Men ibland kommer längtan efter en roligare maskin. Jag åker mest led, och de är ju ofta lite dåliga här nere vid kusten, men när tillfälle ges (fjällen) så ta jag gärna fart ut i djupsnön.

Jag har alltid tyckt att jag ska ha mycket fjädring och lite motor, och då är väl en RX1:a lite fel...men motorn, ljudet, kvaliteten...!


Ni som har erfarenhet av RX1, vad tror ni, kommer en sån maskin att funka för mig?
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
du kommer inte bli besviken, en helt ny värld med 4-takt..sålde bort min mm frö den var ju tung om man ville kryssa mellan tallarna, men på led och större ytor så kommer dom verkligen till sin rätt. dom orkar verkligen i lössnö..köp å testa skulle jag vilja säga...
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Phazer FX i stället?

"Regeringsbeslut": vi byter skoter nästa säsong.

Sen så började jag täcka till lite. Kanske jag borde ha en Phazer FX i stället? Mindre motor, mer fjädring, 4-takt.