G-Type Enduro 500 ( 1998 ) Matta ?

enduroSP

Medlem
22 okt 2005
12
0
1
östersund
jag råder dig att korta boggien och sen klämma in en 38*307*25 för jag har mätt på min enduro och det blir jävligt tajt mellan mattan och tunneln!! jag har en sp -99 och den är 307 lång och den går i en meter puder upp för fjällbranter med lite problem men det är ju hur kul som hellst ändå!!!
 

Rallysallad

Aktiv medlem
24 okt 2005
68
0
6
Lycksele
www.rallysallad.tk
enduroSP skrev:
jag råder dig att korta boggien och sen klämma in en 38*307*25 för jag har mätt på min enduro och det blir jävligt tajt mellan mattan och tunneln!! jag har en sp -99 och den är 307 lång och den går i en meter puder upp för fjällbranter med lite problem men det är ju hur kul som hellst ändå!!!
Går det inte att klämma in en 38x320x30mm matta om man höjer boggien ett par centimeter ??
 

heikan

Medlem
18 sept 2004
8
0
1
Piteå
Matta G-type

Jag gick andra vägen och gjorde en förlänging istället. Mycket bättre så om man vill klättra. Satte då på en 38*345*30,8 och det är då inga problem med att rymma gentemot kylarn. Funkar kanonbra!
 

Rallysallad

Aktiv medlem
24 okt 2005
68
0
6
Lycksele
www.rallysallad.tk
heikan skrev:
Jag gick andra vägen och gjorde en förlänging istället. Mycket bättre så om man vill klättra. Satte då på en 38*345*30,8 och det är då inga problem med att rymma gentemot kylarn. Funkar kanonbra!
Jo jag tänkte också på en förlängning eftersom pumpa puder är ju alltid trevligt.. Inte så dyra delar på rinab.
Har du förlängt tunneln eller ha du den orginal ??
 

Compakt

Aktiv medlem
24 okt 2005
54
0
1
Örnsköldsvik
32mm

Jag hade en 494:a årmodell -97 med en 32mm hk-matta på! Men är du osäker så är bästa sättet att dra en träkloss lr dyl genom bandtunneln.
 

heikan

Medlem
18 sept 2004
8
0
1
Piteå
matta

Jag har gjort en enkel förlängning av bandtunneln med hjälp av en bockad plåtbit och en förlängning av bågen till dragkroken med hjälp av två fyrkantsprofiler av samma dimension som bågen. Behöver inte alls vara avancerat men snyggt blir det!
 

Rallysallad

Aktiv medlem
24 okt 2005
68
0
6
Lycksele
www.rallysallad.tk
heikan skrev:
Jag har gjort en enkel förlängning av bandtunneln med hjälp av en bockad plåtbit och en förlängning av bågen till dragkroken med hjälp av två fyrkantsprofiler av samma dimension som bågen. Behöver inte alls vara avancerat men snyggt blir det!
Du har inte nån bild på hur det ser ut ??