G-Type boggie problem??

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Någon som vet ??el. ids springa ut och kika på sin g-type... Hur det nedre dämpar fästet är vänt.(På den främre dämparen) korta armen/fästet till dämparen el länken?? Håller på att sätta ihop och blev lite ställd. (Kort boggie -98)
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
exc skrev:
Någon som vet ??el. ids springa ut och kika på sin g-type... Hur det nedre dämpar fästet är vänt.(På den främre dämparen) korta armen/fästet till dämparen el länken?? Håller på att sätta ihop och blev lite ställd. (Kort boggie -98)
Inte säker på vad du vill veta, tog en bild på hur det ser ut men det var lite svårt att komma åt...

http://www.grym.org/m3turbo/dampare.jpg

hoppas du får ihop den =)
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Boggie

Tackar ser ut som att dämparen sitter på den korta armen..skulle man kunna besvära om
ett foto lite högre upp så att man ser hur länken sitter,från bulten man ser i överkant på fotot
och till den stora "svingen"
//Simon
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Perfekt.. Då smackade jag ihop det rätt..bara att hoppas på lite mildare väder till i morron.
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
Vad som är gjort...


Skidorna riktade, spindlarna brotschade nya rör & bultar, nya plastbelag. nya bärarmar, nya kulleder hela vägen från skidorna till styret & ny styrstång med nya lagringar, nya stag till nedre bärarmar fram med justeringsmöjligheter. Framvagnen riktad, nya bussningar i hela framvagnen, nya bussningar i primär variatorn & sekundären renoverad, nya gängor i toppen, alla lager bytta utom i motorn, tömt vattnet ur växellådan och fyllt olja :), nytt boggiehjul, svetsat boggien samt riktat (sprickor här & där) o nya axlar, förstärkt lådan samt fotstegen, fixat handtagsvärmarna & bromsljuset, nya slides. Hastighetsmätaren är fixat också.

Sedan äre nog inte så mycket mer tror jag... lite färg här o där också iofs.. :)
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
bytte rubbet när den ändå var uppe, var så jävlig att få lös. Var tvungen o ta lös den från motoraxeln för att komma åt nånting :/

Går som ett spjut nu dock! har vart ute en 3 timmar idag o lekt.
 

_Jolle

Aktiv medlem
14 sept 2004
96
0
6
37
Skelleftehamn
www.teamfurious.se
Hehe jo den är ruskigt potent med vässningen.
Bytt till den fjädern jag sa när du köpte?
Där har du otroligt mycket att hämta då den inte växlade nog tillfredställande med den som satt i när jag sålde.
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
Näe har inte hunnit leka så mycket med inställningarna ännu, har mest kollat så allt lirar som det ska. När det kommer lite mera snö så ska jag laborera lite mer med variatorerna, varför hade du bytt fjädern förresten ?
 

_Jolle

Aktiv medlem
14 sept 2004
96
0
6
37
Skelleftehamn
www.teamfurious.se
Fjädern gick ju av, det var då jag bytte bussningen också.

Rosa-Lila:230-320 <- klart bästa
Lila-Rosa:160-350 <- sitter på nu
Blå-Lila:130-320 <- fick du med
Grön-Rosa:200-350 <- fick du med

Kom inte ihåg vad vikterna vägde men std är 16,4gram
Kan vara kring 19-21g eller nått sånt nu.
Ramperna är modifierade 286or (större startgropar)
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
_Jolle skrev:
Fjädern gick ju av, det var då jag bytte bussningen också.

Rosa-Lila:230-320 <- klart bästa
Lila-Rosa:160-350 <- sitter på nu
Blå-Lila:130-320 <- fick du med
Grön-Rosa:200-350 <- fick du med

Kom inte ihåg vad vikterna vägde men std är 16,4gram
Kan vara kring 19-21g eller nått sånt nu.
Ramperna är modifierade 286or (större startgropar)
kollade lite snabbt, enda jag hittade var grön-rosa... tror inte jag fick med några fler.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jolle: Den är redan förstärkt. Ni verkar vara rätt haj på variatorerna på 670 in.

Jag håller på att konvertera mina 440 variatorer så att de passar 670:i motorn. Har ni några tips?? Jag har px ramper ,pinnar med 4,5 mm hål,fjädern har tappat ena färgen men den är
grön/ 138mm lång tråd dia ca5.8mm. tillslaget är nu 5200...känns lite högt.
Sekundären åker jag nu med rak 52:a beige fjäder C1 Känns som om den inte orkar mata ut helt (Ner drevad 2t uppe ,upp drevad 1t nere,mot 670 original)