G-touring motor stum

prozac

Välkänd medlem
16 jan 2009
108
0
16
Huddinge
Gjorde ren förgasarna på vår G touring 494.Efter det startade den sånär men helt plötsligt blev det helt stumt när man försöker dra igång den. Om man försöker vrida runt primärvariatorn pågår det ca 1/4 varv, sedan blir det helt stumt. Man kan också vrida tillbax 1/4 varv innan det blir det stumt igen.
Tog bort förgasarna men jag kan inte se ngt som hindrar slideplattan att röra sig. Ngn som varit med om ngt liknande? Vill ogärna riva motorn i onödan.
 

prozac

Välkänd medlem
16 jan 2009
108
0
16
Huddinge
Ok, hör på denna historia..!!
Plockade av oljepumpen o slidehuset. Då såg jag att slideskivan var skadad på ena sidan. Plockade av den o då gick motorn runt! Bäst som jag snurrade runt motorn följde det med en M6 bult från vevhuset!
Kan inte tänka mig ngt annat än att jag måste ha tappat M6an när jag monterade bort förgasarna o att den trillat ner i insuget. F-n tro't men det måste vara det som hänt. Skadorna verkar ha begränsat sig till slideskivan som jag måste få tag på ny.
I min iver så höll jag inte koll på hur skivan var monterad. Är det ngn som vet hur skivan ska sitta i relation till kuggets markeringar?