Göra eget dekalkit till skotern?

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Har en idé på en egen design till skotern, IQ 440.
Men undrar lite vad det kommer att kosta?
Hade tänkt att utgå från en mall liknande denna:

Rita upp hur jag vill ha det i Illustrator.
Skicka/Gå med en färdig .ai till passande ställe. Hur gör man för att få rätt mått?

Är en väldigt enkel design som jag tänker mig om det gör någon skillnad. Endast 2 färger utöver vitt.

Även funderat på om man skulle ta och skära ut den för hand? Eller är det omöjligt att få det bra?

Edit: Förstår självklart att det är svårt att få ett exakt pris.
Men handlar det om 500/1000/2000?
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Många tryckerier och sånt tar ut en avgift på upp till 1500:- för att tillverka en schablon som dom sen använder för att göra själva dekalerna, så vill man bara ha en så blir det ganska dyrt.
Men du kan kolla på www.dekaltrim.nu för jag har för mig att det går att skicka in egna motiv dit.

// Honda
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Många tryckerier och sånt tar ut en avgift på upp till 1500:- för att tillverka en schablon som dom sen använder för att göra själva dekalerna, så vill man bara ha en så blir det ganska dyrt.

// Honda
Ja, förstod att det skulle vara något sånt. Blir ju väldigt dyrt för det jag tänkt göra. Inte världes mest seriösa dekaler/design jag tänkt mig...
Alternativet är ju att sätta sig och skära ut egna dekaler. Måste ju gå att få tag på material till att göra detta?
Har ju sett personer som gjort egna dekaler här på forumet, om jag inte missminner mig helt?

Men du kan kolla på www.dekaltrim.nu för jag har för mig att det går att skicka in egna motiv dit.

// Honda
Tack för tipset. Skickade in en prisförfrågan nu, får se vad de säger.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ett bra tips är att gå till närmaste skyltmakare och fråga om nån kan göra det typ på kvällstid... Själv betalade jag 400:- för en hel bunt stora dekaler till vattenskotern. Då hade jag med mig en dvd med färdiga .ai-filer samt en utskrift i miniatyr på alla grejer, med max bredd/höjd angivet vid bilderna.
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Ett bra tips är att gå till närmaste skyltmakare och fråga om nån kan göra det typ på kvällstid... Själv betalade jag 400:- för en hel bunt stora dekaler till vattenskotern. Då hade jag med mig en dvd med färdiga .ai-filer samt en utskrift i miniatyr på alla grejer, med max bredd/höjd angivet vid bilderna.
Låter ju klart vettigt.
Bara att sparka igång Illustrator, få se vad man får till.
Sen plocka fram stooora bullpåsen och de snälla orden (a)
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Någon som har några passande mått jag kan skicka med till tryckeriet?
Har tyvärr skotern på annan ort. Så kan inte gå ut och mäta.

Sådär. klar med ver 1, inte rätt färger eller så.
Kan handa att jag tar bort några rutor.

Ver 1.jpg
 
Last edited:

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
ska göra egna märken till grizzlyn efter jag har målat den, till chassiet och sätet dårå, huven är i så pass bra skick den behövs inte målas, ska sprut måla skotern nån gång i framtiden.