Går på en cylinder efter renovering. 600zx -99 summmit

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
enligt rubrik.

Har fettat veven, bytt kolvar, honat cylindrar, bytt packningar(inte på veven, bara cylinderfot&topp, och packningssmet mellan blockhalvor såklart). Spikat ihop. Drar, drar, drar..Går igång, på höger burk.

Bytt plats på tändhattar stift fram å tillbaka, även bytt plats å blåst ur förgasarna (igen).. Villl ändå bara gå på högra hela tiden..

Lustiga var att när den hade stått ett dygn efter ja bytt plats på gasarna, gick ut till garaget igen och drog (med tändhatt bara på vänster). Då small den igång å gick nått enstaka varv för att sedan dö igen..

Lämnade in den på firma för att få den fixad, dom har inte gjort något än förutom att konstatera att den går på startgas i insuge. Å jag skulle vilja ha den i helgen/början nästa vecka pga är ledig nu pga gjort bort några tentor och är, ja, ledig helt enkelt.. Tänkte att bättre att ja allafall försöker än att bara motionera på fjärrkontrollen under ledigheten. Så ja hämta den i imorgon eftermiddag å börjar då försöka söka/fixa på allvar. Lämnade in den från början pga att jag studerar på annan ort och hade inte tid till det själv och ville ha den klar tills nu då. Gick ju, bra..

Tänkt att kompet ska kikas närmare på.
nån reedvent som är paj? Men den kanske borde starta ändå? Nja?.
Kan det vara något elektriskt?:confused:
Eller bränslepump?:confused:
Fler ideér? Hur kontrollerar jag de två sistnämnda?

Har gnista på båda, ha hunne få två st stötar som käntes helt okej :loco:

Mvh Less
 

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
Kan tilllägga att den gick som vanligt innan "renoveringen".

Kan de va statorn som spöka? Hur mät man sånt? Om de nu ens behövs pga ja had gnista. Men den kanske är dålig?
Ideér? "Seriösa ideér".. Inget bara för att nån ska visa sig lustig så ja få arbet helt i onödan ;) hehe

Körde på BR9ES stift innan, sprang på macken å komme hem med B9ES som sitt på nu för dom had inge anne.
Har blanda olja i tanken också, ska man tömm ut den å tanka nytt eller äre ba onödigt?
 
Last edited:

SuperAdam

Välkänd medlem
1 dec 2007
156
0
6
Skellefteå
blir båda stiften blöta?

prövat ge den en sup i varje tändstifshål?
Låter ju som ett sopparelaterat fel eftersom det verkar finnas gnista och komp på båda burkarna... pröva blåsa i avluftningen till tanken så ser du om det kommer soppa till båda förgasarna om du har genomskinliga slangar.
 

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
Det var stiften. Tack oggep för snabbt svar(och även Iamfredrik). Hade inte en aning om att stift kunde störa så där.. Ajja, alla är vi barn i början ;)
Och gick inte på vänstra var troligtvis pga massa ohyra i pumpen som nu är i gott skick
Grymt skönt.

Mvh Lindberg
 

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
Hmm.. Bytte stift och nu går den hela tiden, alltså den stannar inte nu och då som den gjorde med fel stift. Ett fel borta, kul att bli lurad på tändstift på macken.
Men den går världelöst och nu och då på en burk.. Ibl höger & ibl vänster.

Gav den en hutt bränsle i vardera burk och drog igång gick "typ bra" men ville inte varva ner riktigt, tog lång tid, ville inte varva riktigt som en frisk skoter heller.. Slog på stoppknappen, tyckte det "knärte" till, nått ljud precis då jag slog på stoppknappen.. Kollade komp direkt efter, typ ett halvt kilo borda på båda. Körde iväg den till min skidoo verkstad.

Nu är jag riktigt less.