går på 1 cylinder:S

finnepojken

Aktiv medlem
14 apr 2008
68
0
6
luleå
bytte kolvringar i min indy 440 uppborrad till 474cc när jag ska dra igång han får jag dra ett ***** tag den får aldeles för mkt soppa, sen går den bara på högra cylindern när man sitter på skotern så är de höger cylinder,
detta fel var inte före jag bytte den gick hur bra som helst den går soppa och allt men den vill inte tända på den cylindern fast de hur bra gnista som helst + att stiftet blir aldeles blött vad kan de vara:S?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Är du säker på att du inte har fyllt upp vevhuset i soppa? Polaris har problem med att när skotern är uppallad fyller den upp vevhuset i bensin och det blir så mkt bensin så att inte stiftet orkar tända.
Hade exakt detta fel på min indy 500 tog ur stiften samt vakum slangen och drog som en galning sedan lät jag den stå i cirka 30min så alla bensin förångades fungerade kanon efteråt.

finnepojken

Aktiv medlem
14 apr 2008
68
0
6
luleå
exakt det felet var de uppfyllt i soppa men jag tog lös soppa pumpen och rengjorde och ändrade på slangarna så började den funka:S har du en aning om vakum slagen ska sitta i översta eller nedersta på pumpen? minns ej när jag tög löst allt:p

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Om vevhuset är fullt av soppa så tar du av tändstiften och drar tills det inte skvätter ur mer bensin, svårare än så är det inte!