Går ej att stänga av Formula Z -98

gloiden

Medlem
8 feb 2006
8
0
1
Ö-vik
Hej jag kan inte stänga av den varken med nyckeln eller dödaren jag får prima ihjäl den men det blir så jobbigt att få igång den sen....
Någon som ev har ett elschema eller ett bra tips ?
både tändningslåset och dödaren funkar när jag provmäter men jag hittar inte färgkombinationerna på kablarna längre ner......
De borde väl gå till tändspolen eller ?....
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Kolla att du hasr jord upp till dödaren och kolla jordanslutningarna på motorn för dödaren bryter inte utan den kopplar ihop jorden så gnistan försvinner ut i jord kan man säga och då stannar motorn
 

gloiden

Medlem
8 feb 2006
8
0
1
Ö-vik
Tack för tipsen...

Jag har full jord både mellan chassiet och motorn och till dödaren och tändningslåset.
kontakten du pratade om är det den som sitter under startkåpan på motorn ?
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
zTeve skrev:
.....och därmed riskera att skada tändsystemet och själv få stötar i sig...valet är fritt :p
Då ska man har jävligt otur om man skadar tändsystemet. Hur kollar du om en spole eller tändstift har gått?

Dessutom kan man ha handskar på sig :p
 

gloiden

Medlem
8 feb 2006
8
0
1
Ö-vik
Ingen med elschema ?

Dumt att fixa felet kanske ??? istället för att hålla på att *****s med att dra ut tändhattarna
 

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
gloiden skrev:
Jag har full jord både mellan chassiet och motorn och till dödaren och tändningslåset.
kontakten du pratade om är det den som sitter under startkåpan på motorn ?
Kontakten sitter 1 dm från motorn. Följ kablarna från motorn tills du hittar en stor plastkontakt.
 

gloiden

Medlem
8 feb 2006
8
0
1
Ö-vik
Det var kontakten...

Den var fylld med fett så det hade kanske varit problem förut men nu funkar det.
tack för tipset timberjack.