Går det ställa vart skidtrycket ska vara, hur i så fall?

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Har en REv 800 -05 som jag har fått för mig att skidtrycket är längre fram på skidan, än var styrstålen är. Detta som ni förstår medför väldigt dålig styrning. Går det ställa på något sätt? Eller ska jah köpa ett par styrstål som har cormanten på det stället där skidtrycket är?

Ronny

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Skidtrycket ställer man med balataremmen som sitter fram i boogien. Om du drar ihop den ökar skidtrycket och givetvis omvänt om du släpper på remmen.

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Jag vet hur man ställer om man ska ha mer eller mindre skidtryck, men det jag undrar är om det går ställa vart på skidan trycket blir?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Inte på originalskidorna, har du därimot ett par SLP Powder Pro så kan man ändra det lite genom att ändra "hjulbasen".

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Du har fler hål på metallplattan som sittter mellan skidan och skotern! En skruv framför å en bakom själva fästet som skidan sitter i!!! Lite svårt å förklara men hoppas att du förstår!!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Du har fler hål på metallplattan som sittter mellan skidan och skotern! En skruv framför å en bakom själva fästet som skidan sitter i!!! Lite svårt å förklara men hoppas att du förstår!!
Precis så.
Lossa muttrarna som kommer upp från styrstålen (2 eller 3 muttrar beroende på modell). Sen flyttar du fästet inuti skidan.