Går dåligt på låga varv

Vikkee

Välkänd medlem
11 aug 2006
124
0
6
32
Norrbotten
Hej, idag var jag ut på en tur med några polare. Lekte och höll på sen helt plötsligt börja den ryka och ha sig, kom säkert snö på pipan. Men senare börja den gå konstigt, dö på tomgång och tappade botten draget, blödrade bara. Stift byte hjälpte inte heller. Någon som vet vad som kan ha hänt? :hmmmm:
Det är en switchback 600 04..

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
kolvringarna bränt fasst ? du lekte, den kokade och värmenöp ? är möjligtvis en teori iaf .

Fenox

Aktiv medlem
9 feb 2010
90
0
6
Upplands Väsby
kolvringarna bränt fasst ? du lekte, den kokade och värmenöp ? är möjligtvis en teori iaf .
Det kan det nog vara. Den gick varm idag så den kan nog ha gjort det förut utan att jag märkte det. Tror det kan vara att remmen till pumpen är sönder vilket gjorde att den koka och brände fast kolvringarna. Blir till att lämna in den :(

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
Det kan det nog vara. Den gick varm idag så den kan nog ha gjort det förut utan att jag märkte det. Tror det kan vara att remmen till pumpen är sönder vilket gjorde att den koka och brände fast kolvringarna. Blir till att lämna in den :(

plocka upp cylindern och kolla, förmodligen vänstra ( mot variatorn) som nöpe isf, eller komptesta den och kolla att det är samma komp i båda, kan skilja lite dock men får inte skilja så jätte mycket. har en ring flöge så bör du märka det på komptestet :p

inget av stifften som blir blöta / bränner dåligt ?

Fenox

Aktiv medlem
9 feb 2010
90
0
6
Upplands Väsby
plocka upp cylindern och kolla, förmodligen vänstra ( mot variatorn) som nöpe isf, eller komptesta den och kolla att det är samma komp i båda, kan skilja lite dock men får inte skilja så jätte mycket. har en ring flöge så bör du märka det på komptestet :p

inget av stifften som blir blöta / bränner dåligt ?
Är själv inte ett dugg mekanisk, men min morfar som e föredetta mekaniker
sa att det var topplockspackningen som pajjat. Min farsa känner nån som vi kunde lämna in den hos. Den behöver ändå en service