''gäng längd'' på kudden stoppar motorn att vrida sig

N

N_w

tjabba, tänkte kolla om ni vet va de ska vara för längd på gängen mellan de här 2 muttrarna på bilden som jag lagt upp? jag mätte på min så var de 1,1cm ca motorn glappar lite innan kudden tar på den men (minimalt) ska den vell göra också? HJÄLP!

/Jonatan

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Njae asså nu får gärna någon kunnig rätta mig men den där kudden ska väl ligga an på motorn för att förhindra att motorn rör sig.

Längden mellan muttrarna varierar ju helt klart beroende på hur du har motorn ställd samt beroende på avvikelser i tillverkning.

Linjera variatorerna (Sök på forumet) och dra sen fast kudden mot motorn så att den ligger kloss mot.

N

N_w

Njae asså nu får gärna någon kunnig rätta mig men den där kudden ska väl ligga an på motorn för att förhindra att motorn rör sig.

Längden mellan muttrarna varierar ju helt klart beroende på hur du har motorn ställd samt beroende på avvikelser i tillverkning.

Linjera variatorerna (Sök på forumet) och dra sen fast kudden mot motorn så att den ligger kloss mot.

tror int kudden ska ligga ända mot faktiskt efter som motorn ska ju ha ett läge där den blir stumm när man varvar. men vette fan tror de inte ska vara stumt eftersom då kan inte motorn vrida sig, å de ska den vell kunna annars vrider du sönder chassit om du har otur! (bara vad jag fått för mej)

hittar inget om linjering har sökt men inte fan finns de ngn guide:( /tack för hjälpen ändå!

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
N_w:
den där ska du skruva så den blir tight mot motorn, inte superhårt eller hårt utan lagom, och sen så vrider du den 1/4varv till, sen så låser du den på platts med låsmuttern.

den ska allså inte vara 0.5-1cm ifrån motorn, gummit ska vara mot motorn.

N

N_w

N_w:
den där ska du skruva så den blir tight mot motorn, inte superhårt eller hårt utan lagom, och sen så vrider du den 1/4varv till, sen så låser du den på platts med låsmuttern.

den ska allså inte vara 0.5-1cm ifrån motorn, gummit ska vara mot motorn.

okej tack så mkt än en gång:) förlåt vidgren, du visste bättre!