Jag läste just ett inlägg "Tvåtaktsmotorn är framtiden!"
Det var nog det kanske det sämsta jag läst på länge.
Dock är jag inte negativ till 2T-motorer men varför skall man välja en skoter med 2T vs 4T.
Så här uppfattar jag skillnaden enligt det jag vet.
En 2T skoter är rappare med en skarp kurva på kort tid, dvs en acceleration snabbt.
Nackdelarna är hög bränsleförbrukning, ljudet, lukten.
Skall man dra kälke med familjen någongång blir dom toxicated oavsett oljor och annat.
Fördelarna är relativt lätta maskiner och många modeller att välja på.
4T
Fördelarna är låg bränsleförbrukning, lågt ljud, inget kladd med oljor, bara att tanka och köra, ingen lukt.
Nackdelarna är kanske en svag accelerations kurva dvs lite som att lägga i 4:ans växel i 30km/h och gasa.
Däremot har 4T ett bra vrid moment över ett brett register.
Så till själva kärnfrågan som riktar sig till er som HAR och ÄGER en skoter med 4T-teknologi.
1: Varför bör man enligt er som har och äger en skoter med 4T köpa en sådan?
2: Vikten, lite tyngre är maskinerna men jämfört med en 2T är det något ni tänker på?
3: Vilka maskiner och märken bör man undvika?
T.ex. Yamaha RS rage 2005, Yamaha RS RAGE GT - 2007, ser bra ut och är helt ok tror jag.
Är dessa maskiner helt ok?
Polaris har 4T och så även ski-doo.
4: Jag har tänkt mig en maskin som är från 2005-2007. Vilka 4T har ni av dessa årsmodeller.
Det var nog det kanske det sämsta jag läst på länge.
Dock är jag inte negativ till 2T-motorer men varför skall man välja en skoter med 2T vs 4T.
Så här uppfattar jag skillnaden enligt det jag vet.
En 2T skoter är rappare med en skarp kurva på kort tid, dvs en acceleration snabbt.
Nackdelarna är hög bränsleförbrukning, ljudet, lukten.
Skall man dra kälke med familjen någongång blir dom toxicated oavsett oljor och annat.
Fördelarna är relativt lätta maskiner och många modeller att välja på.
4T
Fördelarna är låg bränsleförbrukning, lågt ljud, inget kladd med oljor, bara att tanka och köra, ingen lukt.
Nackdelarna är kanske en svag accelerations kurva dvs lite som att lägga i 4:ans växel i 30km/h och gasa.
Däremot har 4T ett bra vrid moment över ett brett register.
Så till själva kärnfrågan som riktar sig till er som HAR och ÄGER en skoter med 4T-teknologi.
1: Varför bör man enligt er som har och äger en skoter med 4T köpa en sådan?
2: Vikten, lite tyngre är maskinerna men jämfört med en 2T är det något ni tänker på?
3: Vilka maskiner och märken bör man undvika?
T.ex. Yamaha RS rage 2005, Yamaha RS RAGE GT - 2007, ser bra ut och är helt ok tror jag.
Är dessa maskiner helt ok?
Polaris har 4T och så även ski-doo.
4: Jag har tänkt mig en maskin som är från 2005-2007. Vilka 4T har ni av dessa årsmodeller.