Fyrtaktande rmk 800

robbaxxxx

Aktiv medlem
21 dec 2010
92
0
6
Hej!

Jag har en Rmk 800 som jag nyss renoverat. Bytte vev, packboxar, packningar och ena kolven då den var paj. Den gick bra till en början efter renoveringen. Men en dag började den gå ojämnt på tomgången, c.a två dagar efter så efter att jag åkt nedför en backe i närheten och skulle gasa om så gick den på 1 burk. Jag tog loss svänghjulet för att kolla hur tändplattan stod, samtliga 3 bultar som håller fast det hade gängats upp och tändplattan var lös och man kunde enkelt vrida den. Jag ställde tändplattan efter tidigare markering jag gjort och satt tillbaka ett nytt svänghjul även för att mitt förra var skadat. Jag bytte även tändspole för att i och med att tändplattan satt löst så brann tändspolen. Men trots att jag rättat till allt detta så nyser den till ibland på låga varv när man gasar och den fyrtaktar/bluddrar på höga varv och vill inte varva ur riktigt. Den går bara till 7000 varv när man gasar till fullt och går allmänt dåligt.

Snälla vad kan vara felet? kan tändplattan stå lite fel och bör justeras eller vad kan vara felet? snälla kom med några svar(skotern har nu varit trasig i 2 veckor och det känns som om vintern kommer passera innan jag kommer ut)
 

robbaxxxx

Aktiv medlem
21 dec 2010
92
0
6
Nej, inte det minsta skada på den förra tändspolen, tändspolen som sitter där nu är helt ny från duells. Tändplattan har inga synliga skador.
 

robbaxxxx

Aktiv medlem
21 dec 2010
92
0
6
är du säker på att dom beter sig så om den är defekt? nyset på lågvarv och går allmänt dålig på högvarv och fyrtaktar lite smått och väldigt mycket på de högre varven