Fxr? Skoterkläder.

Fr0zenfr0g

Medlem
4 feb 2013
10
0
1
Östersund
Hej jag funderar på att köpa skoterkläder och har kollat på fxr. Först var jag intresserad av fxr coldcross men sen kollade jag på Fxr halex och backshift, är någon bättre? Är det värt att köpa skoterkläder, eller är det lika bra att köra i snowboard stället?
Är någon bättre än den andra på att tåla kyla, ha bra ventilation och vattentålighet?
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Jag har Backshift byxa och jacka, har inte provat cold cross eller helix. Har inte kört i snowboard kläder heller. Jag kan inte annat än vara supernöjd med fxr kläderna, tredje säsongen inget har gått sönder, och dom är varma och sköna :)
 

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
Har kört med FXR kläder sedan 2005 och är inget annat än supernöjd.
Har till och med kvar mina första byxor jag köpte och de är fortfarande hela och funktionen har inte försämrats.
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Jo ta med extra vattentålighet. Kör med ett fxr flottexställ (fungerar som flyväst om man mot all förmodan hamnar i vattnet) och jag upplever att det fassnar mycket is i nedre delen av byxorna så att dragkedjan går upp när man kör en heldag och sen blir de sjöblöta när man går in en sväng på kaffe eller liknade :)
 

Fr0zenfr0g

Medlem
4 feb 2013
10
0
1
Östersund
Jag har nu varit ute och åkt med en kompis som har Helix, det resulterade i att jag kommer skippa backshift men nu står valet mellan snowboard kläder, cold cross och Helix.