fungerar detta?

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
har en kina hjuling och tänkte prova en sak. om jag borrar hål i de bakre drevet som är på bilden och fäster de där med bultar. skulle de gå eller skulle de bara gå sönder? skulle de orginala drevet bli svagare av dom där 6 st hålen??




 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
bara ta och prova, du kommer ju få kedjan lite snett, så det får du kompensera annars kommer det nog nöta på kedjan.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
haha ja du kedjan går nästan att knyta en knut med så de borde nog inte göra något. men tänkte om jag borrar och sen går orginal drevet sönder är de så ***** svårt att få tag i ett nytt när de är kina modell :p
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Kina drevet är bultat i navet med splines?
Då kan du köpa drevämnen(Ett drev med bara hål i centrum,du borrar dom andra själv)
Touringbutiken hade såna vill jag minnas,finns säkert fler som har också.
Så slipper du problem med linjeringen också.
Om kedjan är så dålig så du kan slå knut på den,då smäller den nog av när som helst,definitivt om du ska köra med fel linjering.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
okej hela bakaxeln är sne så den går lite hit och dit flyger av nu och då så de väntas bara att den ska gå av men skulle de gå ??
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
okej då ska jag prova göra de :) haha tror nog att hjulingen ligger på runt 20hk så de borde hålla :)
 

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Att köra med en krokig kedja är ingen höjdare och det hjälper absolut inte att den är slut. Jag hade en hemmabyggd traktor med en sachs mopedmotor i och varje gång den motorbromsade hoppade kedjan. Och den gick max 20km/t
Gör det riktigt på en gång istället så slipper du en MASSA svordomar
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
du anar inte hur många svordommar som ligger över den redan nu ;) när men kom på att jag kan flytta efter hela axeln för bak bromsen funkar inte så jag har plockat bort mroms oket :p eller så gör jag bara ett eget fäste :p