fundersam på vilken skoter passar...

hem

Ny medlem
30 jan 2013
4
0
1
Gävle
Hej
Haft en hel del nytta av forumet genom åren och sett det funnits en del bra kunskap här så tänkte fråga er lite av era erfarna vad för skoter ni tycker passar en annan.

Provade förra vintern en ski-doo xtreme och var totalt förälskad i sättet att ta sig fram men tror inte den passar mig och frugan i dagsläget. frugan klaga lite på sitta 2 på enkelsitsen. men tyckte den var grymt skön köra i lössnö och gilla även den efter leden fast det var minimal ledkörning.

Så Körningen:
Körning som sådan är av familjekaraktär där pulkdragning och ledåkning med korvgrillning kommer bli en del samt så är mitt gissel. vill även kunna ta skotern på ren trång skogskörning i några mil för vittja fällor etc. sedan kommer ev vi i framtiden skaffa gård framöver. min vanan i köra skoter är baserad på gamla lynx 535 från 82 men kört/lånat lite skotrar under tiden man bodde i norrbotten.

Det jag funderat på hittills är lynx commander, lynx 49 ranger, ski-doo tundra xtreme men även kikat på x-trim och renegade.
Jag har skrotat totalt de rena arbetsmaskinerna för anser de är för vrångstyrda, dock dålig erfarenhet av ny arbetsmaskiner.

vad säger ni, vad för skoter kan man få att funka för en annan? finns det bättre beg som passar eller borde man satsa på nytt direkt?

Äntligen fått frugan med på köpa skoter efter 7 år.... när vi flytta från norrbotten :confused:
 

hem

Ny medlem
30 jan 2013
4
0
1
Gävle
Än har inte köpet blivit utan siktar på få en skoter kommande vinter.
Ingen med tips på bra allround skoter med krav som ovan.
Vi var på väg köpa en ranger 49 -13 med några få mil på mätarn dock lite osäker på andra hands värde etc. Boondocker 3700 600 etec har börjat snurra
i skallen med men köra ren skogskörning med den är kanske inte nått.

All hjälp tas gärna emot!