Beror väl lite på vad man jämför med också. Självklart är den väl inte lika pigg som en 800 motor. Men tycker den är piggare än de flesta 600 motorer på marknaden. Jag tycker att den tar sig fram rätt så bra även utanför leden. Självklart skulle en 44 matta göra en större skillnad i lössnö. 157.3km/h som högsta topphastighet enligt färddatorn.Mallan:Okej så den känns ej trött då eftersom de är bara 600cc? Nu hade du ju 32 mattaDrar din lite olja?
Sen går det ju alltid att få 600 och 800 e-tec motorerna ännu piggare om man vill det genom att lämna in dem och programmera om styrdatorn som sköter soppan. Den är färdigprogrammerad för att de ska täcka de amerikanska miljökraven, som inte finns här i sverige. Ska tydligen ge mycket bättre gasrespons. Sitter själv och letar efter någon som kan göra den sortens programmering. Självklart drar den säkert lite mer då.. men min medelförbrukning ligger på 1.2L/milen redan så, vilket är ingenting jämfört med andra skotrar.
Yes min drar extremt lite olja. Har ingen direkt koll på hur mycket det är men märkte en enorm skillnad när jag bytte från min gamla TNT (500ss motorn) till e-tecen.