Funderat på att skaffa skoter?!

_Lyrre

Medlem
6 nov 2004
30
0
1
Robertsfors
Men det är det vet inte vad jag ska köpa ?!
Funderat på dessa

Lynx Cobra Enduro 583 R.A.V.E. -94
Arctic Cat Wildcat 700 -92 eller -93
Polaris Indy 600 "Trippel" -96

Är väl under 20 000:- som skotrarna ska kosta man kan ju hitta fina för det priset som går bra med men vet inte som vad det är väl dom 3 som jag funderat på.....:)

Är säker på min skoter körning klarar av mkt... dom lite större maskinerna asså...
Men nått mellan 583-700 är väl det jag funderat på då

Har ni några andra tips så kan ni ju skriva..


Hanä:cool:
 
Last edited:

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Jag äger en enduro -94 och den funkar bra men har "bara" 87 hk. men den är ca 1000 gånger smidigare än en wildcat tycker jag. nackdelen med lynxen är att den inte har någon båge fram som man kan lyfta i, men arcticen kan man inte lyfta ändå så. :eek: Har för mig att lynxen är bränslesnålare än arcticen också. men det ryms högre kammar i wildkissen, iaf om man tar bort bakersta biten av kylaren, då ryms minst 40mm.
Det är mina åsikter.
Polarisen vet jag inget om. :confused:
 

_Lyrre

Medlem
6 nov 2004
30
0
1
Robertsfors
Hmm ?

Skotran skrev:
Jag äger en enduro -94 och den funkar bra men har "bara" 87 hk. men den är ca 1000 gånger smidigare än en wildcat tycker jag. nackdelen med lynxen är att den inte har någon båge fram som man kan lyfta i, men arcticen kan man inte lyfta ändå så. :eek: Har för mig att lynxen är bränslesnålare än arcticen också. men det ryms högre kammar i wildkissen, iaf om man tar bort bakersta biten av kylaren, då ryms minst 40mm.
Det är mina åsikter.
Polarisen vet jag inget om. :confused:
Hmm är det bara 87 hk? farsans Lynx Cobra GT 600 -95 och den har 85 ? det kan ju inte stämma att den har har bara 87 ? :confused:
Har läst om 95 hk på skoterleden ? sen vissa säger asså dom lite nyare av cobran -95 -96 ska över 100 ?
Men vet inte är sugen på en trippel med men om man tänker på dämpning så äre väl enduron dårå....eftersom öhlinare orginal..:)

Tipsa om fler skotrar om ni vet
 

_Lyrre

Medlem
6 nov 2004
30
0
1
Robertsfors
Skotran skrev:
jag tycker dämpningen funkar bra, 87 hk är enligt regbeviset. 64 kw.
Okej kan tänka mig det men toppfarten vad ligger den på ungefär hur mkt har du testat?
Djupsnö? Led?

MvH Matte
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Twin-power!

Wildcat:en är tvåcylindrig, bara så att du vet...

Sedan tänkte jag meddela att jag raderat din andra tråd och flyttat den här till "allmänt", vi måste försöka hålla oss till en tråd åt gången, blir bara rörigt med flera likadana!
 

_Lyrre

Medlem
6 nov 2004
30
0
1
Robertsfors
henkew skrev:
Wildcat:en är tvåcylindrig, bara så att du vet...

Sedan tänkte jag meddela att jag raderat din andra tråd och flyttat den här till "allmänt", vi måste försöka hålla oss till en tråd åt gången, blir bara rörigt med flera likadana!
Kom på detj ag med att den var det tänkte på fel skoter.....
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Hastighetsmätaren är tyvär trasig så jag vet inte, men inte går den så himla fort, gissar på drygt 100 i lössnö (sjö med ca 20-30cm snö). nån som testat.
 

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
ok du vill ha en wildcat har jag en till salu om du är intreserad av den.
jag kan bara säga att dom går bra dom är vass min e lite trimmad typ 140 hk men det e ett gåt ljud i den =). jag ska läga ut den på blocket på lördag
 

_Lyrre

Medlem
6 nov 2004
30
0
1
Robertsfors
okej brabra:) Beror då på priset skicket på den tuktad eller inte hoppas då inte på det iaf.....isf får du skicka bilder på den :D
 

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
_Lyrre skrev:
okej brabra:) Beror då på priset skicket på den tuktad eller inte hoppas då inte på det iaf.....isf får du skicka bilder på den :D
jo då jag kan skicka bilder men ha du nån mail jag kan skicka till?
 
E

Ej medlem/Inloggad

köp en polaris går bra och är mindre vikt att dra omkring på + att nyare skotrar är oftast bättre skotrar
 
E

Ej medlem/Inloggad

Lura honom inte att köpa en rackel ULTRA.
Jag gillar polaris, mina fyra senaste har varit polarisar.
Men jag skulle inte rekomendera ngn att köpa en ultra.