funderar (skoterbyte)

JensSaevlind

Ny medlem
24 maj 2009
4
0
1
www.nordstudio.com
har lust att byta skidoon men har hört att det är mycket rackel med articcat vad sägger ni som har ägare av en artic cat kör en summit 1000
vilken skulle ni reckomendera åt mig
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Sv: funderar

Vad är det för rackel du hört?
Köper du en äldre än -00 kan du få mecka men det gäller nog de flesta fabrikaten.
Själv så kör ja nu en M8 -09 som ja åkt 260mil på i vinter.
Det enda problemat ja hade i vinter var att ja körde in i en stubbe/träd så A-armarna blev krokiga. Men kompisens XP blev mera krokig då han hamnade i ett träd.
Så det är ju inte maskinens fel om man kör dom krokiga mot fasta föremål.
Service och underhåll kan det aldrig bli för mycket av.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Sv: funderar

arctic har fått sitt rykte från spiritmotorerna och vissa modeller som tog in pudersnö i luftburken och motorn och skar pga det. Nu är det en helt annan kvallitet.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Har kört rätt många mil med summit 1000 i vinter, ett ord sammanfattar den rätt bra : stålgris

Mer otymplig skoter har jag aldrig kört, förvisso blev grym skillnad med powder pro skidor men endå en stålgris utan motstycke
 
B

Biosteel

har lust att byta skidoon men har hört att det är mycket rackel med articcat vad sägger ni som har ägare av en artic cat kör en summit 1000
vilken skulle ni reckomendera åt mig
för dte första har jag för mig att det ska vara en del barnsjukdomar med summit 1000. för det andra så inrikta dig inte på ett märke om det är rackligt. inrikta dig på modell. :hello:
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
M8 eller Crossfire 8 rekomenderar jag. Riktigt fina skotrar och M-serien är överlägset den bästa mountain maskinen på marknaden just nu. Och med Cutler pipor och lite andra modifieringar är den helt sinnessjukt grym.