Funderar på en F7 sno pro -03

inzaight

Aktiv medlem
28 feb 2010
80
0
6
luleå
Tja!

Ska köpa en ny skoter snart och vill ha lite rådgivning, Det jag har kollat mest på är f7'an och har lite frågor om den.

Går det mycket bensin allmänt?
Bra i Djup lössnö? Jag kör 80/20 i lössnö.
Håller bra, då menar jag t ex att det inte är så mycket problem med motorer och vidare, om man sköter den rätt.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
F7an är en mycket bra skoter. Är nog fortfarande bland det snabbaste man kan köra på leden + att den går riktigt jävla bra i lössnö med en 44as matta för att vara en kort maskin.
Just -03an är ju lite klen i chassiet men motorn är skottsäker, är den rätt underhållen tar du dig 1000mil på original kolvarna. Men man bör ändå byta vid 700-800mil ungefär för att vara på säkra sidan.
Den drar lika mycket som alla andra maskiner. Ca 2L/milen lugn ledkörning, 3-5L/milen vid hård puderkörning. Mycket beror på hur du hanterar tummen !
 

inzaight

Aktiv medlem
28 feb 2010
80
0
6
luleå
tack för de bra svaren! Det är orginal mattan på skotern, hur går den i lössnö? Jag kommer annars att förlänga den till sommaren.
 

Robbh

Medlem
20 apr 2010
10
0
1
Ö-vik
Kört F7 i 3 säsonger och det är en grym maskin. Körde 2 vintrar med org mattan och det var inga problem och ta sig fram det var bara han bakom styret som satte stop!