U
uii
vad är det man ska kolla vid köp av en sån??
hur fungerar skotern allmänt ?? soppaförbruking mm ?
uii skrev:vad är det man ska kolla vid köp av en sån??
varför gör du inte det?EFI93 skrev:Har en insprutare -93. Har gått snart 2000 mil med orginal lager och kolvar
gör fortfarande 150 efter mätaren.Kanon bra skoter. Köper alldrig skoter utan
EFI.
okejbytoken skrev:efi brukar fungera bra om man ser till att batteriet är bra.
vid vissa temperaurer kan 500 efi vara lite knepig att få igång, men oftast så startar dom på andradraget, efi är bra så långe det fungerar men den dagen dom börjar krångla så är risken stor att man hinner bli gråhårig före man har hittat felet.
Är skotern fin annars och priset är bra så är det bara att köpa, kolla bara så att det inte finns några felkoder på efin, om det finns en massa konstiga skarvar på diverse kablar så har det varit eller så är det något fel på efin.
bytoken skrev:tänk på att det brukar vare miles mätare på äldre polaris.
391 mil kan vara miles då blir milen ca 620 mil, men kolla inta bara milen på en så gamal maskin, mätaren kan ju har varit urkopplad eller utbytt eller backad flera gånger.
1 mile är väll ändå inte ~1.4 mil? snarare ~1.4 km.. så skulle det stå 391 miles på mätaren skulle det var ungefär 60 mil... nu har jag inte räknat på det där men 391*0.14= 54 mil... rätta mej gärna om jag har FEL..bytoken skrev:tänk på att det brukar vare miles mätare på äldre polaris.
391 mil kan vara miles då blir milen ca 620 mil, men kolla inta bara milen på en så gamal maskin, mätaren kan ju har varit urkopplad eller utbytt eller backad flera gånger.
För att göra det tydligare så "391 mil" kan vara 0391x,x miles = ca 0620x,x km = ca 620 mil, det finns ju 6 siffror på mätaren.Rasmus_swe_ skrev:1 mile är väll ändå inte ~1.4 mil? snarare ~1.4 km.. så skulle det stå 391 miles på mätaren skulle det var ungefär 60 mil... nu har jag inte räknat på det där men 391*0.14= 54 mil... rätta mej gärna om jag har FEL..![]()
Det är det.bytoken skrev:För att göra det tydligare så "391 mil" kan vara 0391x,x miles = ca 0620x,x km = ca 620 mil, det finns ju 6 siffror på mätaren.
Är inte en mile ca 1,6 km?