funderar på att byta

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
jag har nu en f7 03 som gått strax över 600 mil. Jag vill byta till en nyare skoter som gått mindre, och kanske prova nått nytt. Har funderat på rev 800 05/06 och m7 och crossfire 700/800. Jag tycker det är dax att byta då den gått så pass långt, tycker ni? ja vill också fråga om ni tycker det är dumt att byta mot nån av dom skotrarna ? tips ?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
det är ju 2 helt olika skotrar.. reven tycker jag är hur skön som helst att köra hade en renegade rev 800 -06 innan jag köpte en xp 600! renegaden skar 2 gånger för mig.. och nu när jag sätter mig på en 600 så fattar jag inte varför jag körde 800 för 600 går faktiskt hårt!!!
det är ju helt annan körställning än m7! jag kör hellre rev än m chassiet! har kört en crossfire 800 -06 de var de äckligaste jag kört konstig styrning satt låååångt bak (jämfört mot rev) och motorn bland de klenaste jag kört! så jag skulle satsa på en rev 600 ho-06 -07! e nog ett bra köp! lycka till!!:)
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
ok, det jag är rädd för är att jag kommer tycka att en 600 går löst och ångra mig. jag har kikat lite på rev pro 600 och den ligger hyffsat högt å listan hos mig. Det känns som att jag hellre köper en rev 800 istället för en 600. berätta lite om skillnaden ? viktskillnad, effektskillnad?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ok, det jag är rädd för är att jag kommer tycka att en 600 går löst och ångra mig. jag har kikat lite på rev pro 600 och den ligger hyffsat högt å listan hos mig. Det känns som att jag hellre köper en rev 800 istället för en 600. berätta lite om skillnaden ? viktskillnad, effektskillnad?
ja men vill du ha en 800 så ska du veta att dem tuggar rem och du får lära dig meka! jag hade inga problem alls förrutom att den skar 2 ggr och att den käka rätt mycket rem ca 6 remmar per vinter.. fast att variatorerna var linjerade renoverade och ner drevad 2 kugg.. men den gick jävligt hårt inget att komma från!:evil: nu när jag skaffat xpen så var de som en tyngd släppt från axlarna inga problem alls köpte den ny kört ca 100 mil nu bytt en rem och de var på 600 remmen (gummisnodd mjuk) har nu satt på 800 remmen! om du kör på en myr och de står en liten liten gran så kör du mot den så kan du vända alldeles mot stammen på den så jäkla lätt att burka leka hoppa med!! skitkul skoter!

men om du köper en rev 800 -05, 06a så lovar ja du blir rätt nöjd! dem går bra drar ca 2.5 blandad (bra för en 800a)!
jag själv skulle inte köpt en pro 600 för de känns som att köper jag en skoter vill jag fixa och dona själv!
jag har som inte så mycket erfarenhet av m7 eller andra arcticar men c8an gick lite konstigt enligt mig när man e van vid en rotax 800 rova som känns spartansk ingen harmoni alls i gången den är stenhård brutal och ger effekt jämt och tvekar inte! men däremot c8an gick som en rotax 600 enligt mig och den kndes mjuk och fin... ja jag håller för rotax de e lite rått i den!:evil:
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Är nog rätt vanligt att en Rotax III serien skär.
Men chansen att det drabbar dig är nog en mindre chans, om dom verkligen skulle vara så värdelösa att dom skar 1 gång varje år skulle dom nog inte fortsätta producerats.