Funäsfjällen // Messlingen

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Hej skotertokan. Hoppas du hittade någon att köra med idag. Vi kör från klövsjö i morgon, tankar i messlingen ca 11.00 och drar sen vidare mot fjällstationen helags, där vi tänkt käka lunch.
Haka på om du har lust.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Hej skotertokan. Hoppas du hittade någon att köra med idag. Vi kör från klövsjö i morgon, tankar i messlingen ca 11.00 och drar sen vidare mot fjällstationen helags, där vi tänkt käka lunch.
Haka på om du har lust.
Tjena. imorgon kan jag tyvärr inte följa med :( Tanka i messlingen är svindyrt så ni vet å dom har bara öppet en viss tid.

Följer gärna med en annan gång. är ni friåkare ?
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Tråkigt att du tycker det är dyrt att tanka i Messlingen. Ni har ju ändå stuga där?? Jag tycker man skall vara oändligt tacksam att det överhuvudtaget är någon som vill sälja bensin i en avlägsen by i fjällvärden med väldigt få bofasta.
Tycker du det är bättre att behöva ta bilen ner till Hede och fylla dunkar?

Synd att du inte kunde föja med. Vi hade en av årets bästa dagar på skotrarna och loggade 28 mil. Mestadels utanför lederna såklart. :madgrin:
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Vilken bild! Tycker som dig, hjälp byn att överleva! Tankar alltid och förut handlade jag alltid i affären. Käkar nästan varje dag på kappruet. Kostar det hundra kronor mer så får det göra det.