FST Swichback

Krippe

Medlem
20 mar 2005
12
0
1
borlänge
Hej allihop

Har nyss hämtat ut min FST!!! Vilken motor den drar något så kopiöst.....
Var lite orolig att den inte skulle matcha 2-t:arna men den spöar dom, skitkul.
Lite ovant att den motorbromsar så när man släpper gasen men det är nog en vanesak..

Krippe
 

Jonkan

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Luleå
Provade en sån idag och jag måste säga att jag blev imponerad av den! Grymt skönt att det pös när man släppte gasen :p
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag är jäkligt sugen på en FST, va och provkörde en idag och jag kan bara säga att jag blev genast förälskad!

Nån som har räknat ut hur mycket soppa dom drar? Vad kostar försäkringen ungefär?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag provar att bumpa den här också.
Någon här som kör Fst som kan berätta hur den fungerar och vad man ska kolla upp?
Trots mina fördomar mot både Polaris och fyrtakt är jag lite småsugen.. :)
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Tycker min swb -07 var för högt växlad samt för smala skidor orginal. Annars har inget gott sönder någonsin efter uppdateringarna på växelhuset som skka vara gjorda.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Tycker min swb -07 var för högt växlad samt för smala skidor orginal. Annars har inget gott sönder någonsin efter uppdateringarna på växelhuset som skka vara gjorda.
Låter bra! 190 hk? håller den ihop med så mycket ur lillmotorn?
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
140 hk original
190 hk + 50 nm med Dahlbäck racing kit :eyebrows:
jepp :) och vad jag har läst så med turbo byte och mappning ska dom gå rätt så fint på runt 220-240hk :argh:
Det är nästan så jag ångrar att det vart en 900 istället för en -06 FST swirre för min del ^^

(fast det krävs ju att man har tid och pengar för att få släden som man vill också :sad2:)

och som lite dregel material: 263hk på mattan :becky:

 

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
jag äger en fst touring :) kan inte säga något ont om FST'arna förutom ''boostboxen'' som gärna vill ''explodera'' om man trimmar och även om man kör orginal som jag.... ganska surt.

men jävligt bra går den.

touringen är har förövrigt lägre drevning (24-44) än övriga fst's (24-40) men då är det årsmoddel 06 jag jämför vet ej nyare men det rekkomenderas starkt på polarisfiles.com att köra på 24/44 om man har 24/40

ja just ja dahlbäck's racing kit är väldigt överprissat om ni gå in på polarisfiles så har några medlemmar där sina egna produkter som dom säljer där tex boostbox i aluminium, reflash(samma som dahlbäck gjort) men mycket billigare och men dyno resultat på effekten, slutburk från ELA här i sverige rekkomenderas