Fs 450 mx + bandtillsats och skida =?

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
1.Beror på vad du ska räkna men i amerikansk folkmun blir det snowbike på den ekvationen.
2.Nix

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Dock är det skillnad på barmarkskörning och körning på snö.
På snö får du köra diverse registrerade fordon även om de inte är registrerade som snöskoter.
Sen om ledhållaren gillar det eller inte är en annan fråga.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Nu har jag beställt en crf450-x med timberwolf st kittet av motorhuset .
får den förhoppningsvis till skoterns dag sweeet !

LEd sladdaren själv brukar köra med 4 hjuling med bandsatser på så han lär inte klaga på mig
hojjen är enduro reggad så då kan man väl försäkra den som vanligt va ? Iaf trafik försäkring.

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Kul att du testar snowbike, något nytt och helt annat än skoter! Du menar väl Timbersled och inte Timberwolf?
Tror inte du kommer att bli besviken över den där maskinen. Hoppas du har någon mer snowbikeåkare att köra med. Det blir roligare då...

Har nu kört 3 år snowbike. Registrering m.m. har diskuterats länge. Svårt att få klarhet i vad som gäller. Tror heller inte att polis eller myndigheter vet hur regelverket tolkas.

Själv har jag 3 kriterier som ska uppfyllas:
1. Landsvägsregistrerad hoj
2. Skattad, besiktigad och försäkrad, regplåt.
3. Föraren har MC-kort

Värt att nämna är att jag blev stoppad i en poliskontroll i Arjeplogsfjällen, blåskontroll.
Kul fordon tycke de och lät mig köra vidare!

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Men om man kör som folk så blir det inte värre slitage på leden än med en vanlig skoter ! Man måste ju tänka på att det är en skoterled och inge sno x bana: )

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hur långt tror ni man tar sig per tank ?
det ingår ju en typ 10l dunk och fäste i bandkittet så man bör väl ta sig 8-10 mil iaf ?