Frugan har bestämt sig!

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
228
50
28
Karlstad
Frugan blev skoterfrälst under påsklovet så nu ska hon också ha en.
Hon har redan bestämt sig för en Polaris Switchback Assault 800 - 12, och det är inte förhandlingsbart.
Jag vet att det är en busskoter och att den oftast används till det. Undrar därför vad man ska titta efter.

Kan även slänga in att jag funderar på att byta min apex ltx gt till en apex mtx.
Vill först bara veta om det finns någon tvåtakt 800 som har samma motorkaraktär som apex, dvs det går att smygköra och vid minsta gaspådrag får man en hästspark i arslet och motorn bara matar på utan något slut.
Har sneglat lite på freeride 800 e-tec
 

pineridge

Rookie sledder
12 feb 2018
11
0
1
Stockholm
Min frugan hookade också på skoteråkning nyligen -och vår fiskeskoter saknade något tydligen.... :)

Nu står en Nytro xtx -08 och väntar på henne. Våren får gärna pausa litegrann

Vad gäller din fråga är jag för ny på bussegmentet för att vara till någon hjälp tyvärr.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Skulle siktat på en 2013 istället.
Inte skottsäker motor då heller men det är gjort förbättringar som tjockare cylinderkjolar bland annat. Annars vet jag inte hur mkt som skiljer på swb Assault. Den fick väl en ny lös dödarknapp då också.
 

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
228
50
28
Karlstad
Skulle siktat på en 2013 istället.
Inte skottsäker motor då heller men det är gjort förbättringar som tjockare cylinderkjolar bland annat. Annars vet jag inte hur mkt som skiljer på swb Assault. Den fick väl en ny lös dödarknapp då också.
Färgsättningen och priserna på 12an gör att det är endast den som gäller.
Får nog försöka hitta någon dom är någorlunda snällt körd och ordentligt servad.

Finns det någon 800 som är jämförbar med motorkaraktären hos apex?
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Apex är 4t och någon 2t med samma motorkaratär lär det inte finnas då hela konstruktionen är så pass olika.